Powrót

Silna konkurencja w postępowaniu na modernizację odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna

Oferty na realizację tego zadania złożyło dziewięć konsorcjów:


Oferta nr 1 :

  • Skanska S.A., Warszawa
  • Skanska a.s., Republika Czeska

na kwotę 254 602 732,27 PLN netto; 313 161 360,69 PLN brutto

 

Oferta nr 2:

  • Trakcja Polska S.A., Warszawa

na kwotę 238 882 613,18 PLN netto; 293 825 614,21 PLN brutto

 

Oferta nr 3:

  • Mostostal Białystok Sp. z o.o., Białystok
  • VAHOSTAV – SK, a.s.

na kwotę 202 060 280,50 PLN netto; 248 534 145,02 PLN brutto

 

Oferta nr 4:

  • Feroco S.A., Poznań
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie

na kwotę 271 684 160,99 PLN netto; 334 171 518,02 PLN brutto

 

Oferta nr 5:

  • APRIVIA S.A., Wysogotowo, Przeźmierowo
  • PBG S.A., Wysogotowo, Przeźmierowo
  • Hydrobudowa Polska S.A., Wysogotowo, Przeźmierowo

na kwotę 246 973 170,73 PLN netto; 303 777 000,00 PLN brutto

 

Oferta nr 6:

  • Eurovia Polska S.A., Bielany Wrocławskie, Kobierzyce
  • Eurovia CS, a.s., Republika Czeska

na kwotę 326 520 064,94 PLN netto; 401 619 679,88 PLN brutto

 

Oferta nr 7:

  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie

na kwotę 298 999 371,06 PLN netto; 367 769 226,40 PLN brutto

 

Oferta nr 8:

  • Budimex S.A., Warszawa
  • Ferrovial Agroman SA, Hiszpania

na kwotę 346 608 280,29 PLN netto; 426 328 184,76 PLN brutto

 

Oferta nr 9:

  • Mostostal Warszawa S.A., Warszawa
  • ACCIONA Infraestructuras S.A., Hiszpania
  • TOR-KAR-SSON Sp. z o.o., Warszawa
  • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie

na kwotę 287 272 683,00 PLN netto; 353 345 400,09 PLN brutto

 

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 344 040 000,00 PLN brutto. Okres realizacji zamówienia wynosi 42 miesiące od dnia podpisania umowy.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych polegających na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej m.in. w zakresie nawierzchni i podtorza, sieci trakcyjnej, elektroenergetyki, obiektów inżynieryjnych, peronów, przejść i przejazdów kolejowych. Wykonane zostaną także prace polegające na budowie obiektów służących ochronie środowiska.

W ramach zadania powstanie nowy przystanek osobowy Łódź Niciarniana wraz z bezkolizyjnym skrzyżowaniem linii kolejowej z ulicą Niciarnianą oraz Lokalne Centrum Sterowania na stacji Łódź Widzew. Przebudowany zostanie również układ torowo-rozjazdowy na stacji Łódź Widzew wraz z budową trzech peronów wyspowych oraz podziemnego przejścia dla pasażerów, a także przebudowie ulegną nawierzchnia kolejowa i obiekty inżynierskie na linii objazdowej Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska Towarowa (linie nr 540 i 25).

Zadanie, będące przedmiotem zamówienia realizowane jest w ramach Lot-u B1, stanowi część projektu POIiŚ 7.1-24.2 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot B – odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”.

Etap II modernizacji linii Warszawa – Łódź jest prowadzony w podziale na następujące zadania:

  • Lot A – modernizacja odcinka Warszawa Zachodnia – Skierniewice (Miedniewice),
  • Lot B (B1+B2) – Lot B2 polega na zaprojektowaniu oraz budowie zintegrowanego węzła przesiadkowego stanowiącego multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji Nowe Centrum Łodzi i obejmuje budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.
  • LOT C – pozostałe roboty: Lokalne Centrum Sterowania w Skierniewicach oraz wiadukt drogowy w ciągu drogi krajowej nr 72 w miejscowości Rogów.

Przeprowadzenie kompleksowej modernizacji na całym odcinku Warszawa Zachodnia – Łódź Fabryczna umożliwi m.in. jazdę pociągów z prędkością 90 km/h na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy oraz 160 km/h na pozostałym odcinku, ograniczenie hałasu i drgań, poprawę bezpieczeństwa, standardu i komfortu podróżowania oraz zmniejszenie stopnia oddziaływania kolei na środowisko naturalne.

 

www.pois.gov.pl

 


Projekt ubiega się o finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz środków własnych.

 

Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Tel 22 47 321 47
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl