Powrót

Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski z nowymi peronami

Modernizacja stacji Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski oraz przystanku Łuków Zapowiednik obejmuje budowę łącznie dziewięciu peronów, nowych wiat oraz instalację oświetlenia, nagłośnienia oraz tablic informacyjnych. Wykonawca pracujący dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wymienił ponad połowę torów i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Gotowe są już pierwsze nowe perony oraz nowe części przejść podziemnych w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim. Prace budowlane prowadzone są bez wstrzymywania ruchu pociągów, dlatego roboty wykonywane są etapami na kolejnych odcinkach torów. 

Siedlce 

Z efektów inwestycji korzystają już pasażerowie w Siedlcach. Na przełomie marca i kwietnia zakończyła się budowa pierwszej części przejścia podziemnego. Zmodernizowany jest trzeci peron, który jest wyższy niż dotychczasowy i pozwala na łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Pociągi korzystają ze zmodernizowanych torów w południowej części stacji.

W marcu rozpoczęła się modernizacja pierwszego i drugiego peronu. Kontynuowana będzie budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Kilińskiego, który powstaje w miejscu likwidowanej kładki dla pieszych. Tunel usprawni ruch samochodowy w mieście i odkorkuje dwa pozostałe wiadukty w ciągu ul. Garwolińskiej i Łukowskiej. Realizowana będzie także budowa drugiej części przejścia podziemnego.

Po zakończeniu prac na stacji w Siedlcach pasażerowie będą mogli korzystać z trzech nowych peronów wyposażonych m.in. w windy, ławki i wiaty. Stacja będzie w pełni dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnych. 


Międzyrzec Podlaski

Z nowego peronu już od stycznia korzystają mieszkańcy Międzyrzeca Podlaskiego. Pasażerowie mają do dyspozycji dwie z trzech montowanych w ramach inwestycji wind. Rozpoczęły się także prace przy budowie nowego peronu. Powstaje przejście podziemne, które już częściowo służy podróżnym. Zakończono montaż sieci trakcyjnej. W drugiej połowie kwietnia wykonawca planuje zamknięcie przejazdu kolejowego i zakończenie jego modernizacji. 


Łuków

Pasażerowie na przystanku Łuków Zapowiednik mają do dyspozycji przebudowane perony wyposażone w nowe ławki oraz wiaty. Na stacji w Łukowie powstaje również kładka dla pieszych, która będzie wyposażona w windy. Budowany jest tunel drogowy, który – podobnie jak w przypadku Siedlec – podwyższy bezpieczeństwo ruchu samochodowego. W marcu w Łukowie zaczęła działać nowa skomputeryzowana nastawnia, z której dyżurni ruchu będą zarządzać ruchem pociągów na odcinku kilkudziesięciu kilometrów.

Modernizacja trzech stacji, w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu, to kolejna inwestycja na trasie z Siedlec do Terespola, będącej częścią magistrali Warszawa - Moskwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały w 2010 roku wszystkie tory pomiędzy stacjami, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne jak mosty i wiadukty. 

Zakończenie modernizacji stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zaplanowano do końca 2015 r. Koszt tego zadania to ponad 500 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Ostatnim elementem modernizacji trasy będzie przebudowa stacji w Białej Podlaskiej i w Terespolu. PLK zaplanowały realizację inwestycji z wykorzystaniem funduszy UE na lata 2014 – 20. Obecnie zarządca sieci kolejowej pracuje nad szczegółową dokumentacją potrzebną do przeprowadzenia prac budowlanych.



Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900