Powrót

Rusza naprawa mostu średnicowego w Warszawie

Po zakończeniu prac prędkość pociągów na moście wzrośnie z obecnych 40 km/h do 60 km/h. Bez przeprowadzenia zaplanowanych robót, konieczne byłoby dalsze obniżanie prędkości. To znacznie zmniejszyłoby przepustowość podmiejskiej linii średnicowej. 
Przygotowania do rozpoczęcia prac już trwają. 7 czerwca teren budowy został przekazany Wykonawcy. Od 29 czerwca rozpoczną się prace zasadnicze na obu torach podmiejskiej linii średnicowej, przy całodobowym, równoległym zamknięciu obu torów na linii podmiejskiej
Naprawa mostu będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym remont przejdą tory linii podmiejskiej. Prace zakończą się 1 września br. W kolejnym etapie planowanym na wiosnę 2014 roku, pracami zostaną objęte tory na linii dalekobieżnej. 
Tegoroczne prace obejmą odcinek między Wybrzeżem Kościuszkowskim, a Wybrzeżem Szczecińskim. Roboty będą polegały na wymianie nawierzchni torowej na moście na długości 940 m, tj. szyn, mostownic z naprawą elementów je mocujących do konstrukcji mostu, blach przeciwwykolejnicowych i innych elementów takich jak odbojnice, przyrządy wyrównawcze, blachy przeciwpożarowe  konstrukcji  mostu. Wymienione zostaną również szyny o długości blisko 275 m wraz z ponad 225 podkładami w strefach dojazdowych za i przed mostem.
W związku z przerwą w ruchu na podmiejskiej linii średnicowej, w rozkładzie jazdy pociągów osobowych wprowadzono następujące zmiany:
  • po torach dalekobieżnych zaplanowano przeprowadzenie blisko 160 pociągów KM i 40 SKM. Głównie będą to pociągi z kierunku Modlina, Siedlec (44 dobowo) , Skierniewic (32 dobowo), Radomia oraz kilka z kierunku Łowicza, szczególnie w godzinach porannego szczytu. Oznacza to kursowanie z pominięciem przystanków Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota.   
  • pozostałe pociągi z i w kierunku Pruszkowa, Łowicza, Radomia będą kursować do i ze stacji Warszawa Zachodnia, natomiast pociągi z i w kierunku Mińska Mazowieckiego, Pilawy, Tłuszcza będą kończyć i zaczynać bieg na stacji Warszawa Wschodnia.
Podzielone zostały m.in. relacje pociągów kursujących pierwotnie na takich odcinkach jak np. Sulejówek Miłosna - Warszawa Lotnisko Chopina, Otwock – Pruszków czy Pilawa – Grodzisk Mazowiecki:
  • na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście kursować będzie 125 pociągów w dobie, zapewniając ok. 3 - 4 połączenia na godzinę (średnio co 20 min.) Pociągi SKM rozpoczynające i kończące bieg na stacji Warszawa Lotnisko Chopina oraz Warszawa Ursus będą kursowały do i ze stacji Warszawa Śródmieście (pociągi wahadłowe).
  • jeden pociąg spółki PKP Intercity z Katowic, w okresie wakacyjnym będzie kończył bieg na stacji Warszawa Gdańska.
W sumie prace będą kosztować prawie 8 700 000,00 zł netto i będą finansowane ze środków własnych spółki.
Szczegółowy rozkład jazdy jest dostępny od 19 maja na dworcach, przystankach i na stronach internetowych przewoźników. Plakatowe rozkłady jazdy są do pobrania ze strony http://rozklad.plk-sa.pl/ 
Zobacz prezentację

Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl