Powrót

Rail Baltica – wiadukty w Tłuszczu i Kobyłce zwiększą bezpieczeństwo na kolei i drogach

Tłuszcz - budowa wiaduktu, fot. A. Lewandowski, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

W Kobyłce nowy wiadukt drogowy zostanie wybudowany niedaleko przystanku Kobyłka Ossów i zastąpi skrzyżowanie w poziomie szyn. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 10 marca 2022 r. umowę za 24,7 mln zł na realizację prac. Dzięki inwestycji możliwy będzie sprawny, bezpieczny przejazd i przejście nad torami – szybsza i bezpieczniejsza komunikacja pomiędzy dzielnicami miasta. Wiadukt nad linią kolejową będzie miał 60 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów (po jednym pasie w każdą stronę). Piesi skorzystają z chodnika, a dla rowerzystów przewidziano ścieżkę rowerową. Przebudowane zostaną przyległe odcinki ulic, m.in. ul. Jasińskiego. Zakończenie budowy jest planowane na II kw. 2023 r.

W Tłuszczu wiadukt drogowy nad torami Rail Baltica jest już budowany. Wykonawca rozpoczął montaż podpór. Bezkolizyjne skrzyżowanie połączy dwie części miasta oraz zapewni dobre skomunikowanie z centrum (ul. Warszawska i ul. Wiejska). Obiekt zastąpi przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej nr 634 (łączącej m.in. Warszawę z Tłuszczem), dzięki czemu usprawni się ruch lokalny i kierowcy nie będą musieli czekać przy zamkniętych rogatkach. Powstanie jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę, zaplanowano też ścieżkę rowerową, a łatwy dostęp dla wszystkich zapewnią pochylnie. Długość wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi to ponad 1 km, w tym prawie 200 m przeprawy nad linią kolejową. Prace budowlane w Tłuszczu zaplanowano do końca 2022 r. Wartość realizowanych robót to 39,2 mln zł brutto.

Rail Baltica zwiększa się poziom bezpieczeństwa

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę łącznie 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Poza wiaduktem, w Kobyłce PLK planują także inwestycję w rejonie ul. Orszagha, która zostanie przedłużona i poprowadzona pod ul. Graniczną, linią kolejową Warszawa – Białystok i ul. Warszawską.

Do ruchu oddano już dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie, planowana jest także budowa przejścia w pobliżu przystanku kolejowego w Toporze.

Postępują prace na budowach tunelu i wiaduktu w Zielonce oraz wiaduktu nad torami w Mokrej Wsi.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 286,8 mln zł netto. Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Kontakt dla mediów:
Tomasz Łotowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 798 876 051