Powrót

Rail Baltica: bezkolizyjne przejścia przez tory zwiększą bezpieczeństwo – jest umowa

Wejście do przejścia pod torami, idzie podróżny. fot Tomasz Łotowski PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Nowe przejścia podziemne dla pieszych zapewnią wygodniejszy dostęp do peronów przystanków kolejowych w Jabłoni Kościelnej, Zdrodach Nowych i Trypuciach. Budowa dodatkowych obiektów to efekt współpracy PLK S.A. z lokalnymi samorządami i odpowiedź na postulaty mieszkańców. Dzisiaj podpisano umowę z wykonawcą prac – firmą SARINŻ Sp. z o.o. Łączny koszt budowy trzech tuneli to 32 mln zł.

Poza tunelami, prace obejmą również budowę niezbędnego układu komunikacyjnego, w tym drogi dojścia, schody i pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Obiekty zastąpią dotychczasowe przejścia w poziomie szyn, dzięki czemu wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Tunele będą czytelnie oznakowane i dobrze oświetlone. Z efektów inwestycji skorzystają także osoby łączące podróż rowerem i pociągiem. Na potrzeby rowerzystów wybudowane zostaną stojaki dla rowerów.

Pierwsze prace przy budowie przejść pod torami zaplanowano na początek 2024 roku. Obiekty będą gotowe do końca roku.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok” to budowa łącznie 39 obiektów bezkolizyjnych w tym 14 przejść pod torami i 25 skrzyżowań bezkolizyjnych. Większość budów jest w końcowy etapie realizacji lub została zakończona. Wartość prac na trasie Czyżew – Białystok wynosi 3,4 mld zł, jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Kontakt dla mediów:
Tomasz Łotowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 798 876 051