Powrót

Prawie 300 mln złotych na górnośląską magistralę towarową

Intensywne prace budowlane prowadzone będą na szlakach Bąków-Kluczbork oraz Sowczyce-Olesno. Wymianie ulegnie nawierzchnia torowa i rozjazdy, wzmocnione zostanie podtorze i odbudowane zostaną rowy odwadniające. Wyremontowanych zostanie na tych odcinkach 8 przejazdów kolejowo-drogowych, 4 mosty, 6 przepustów i 3 wiadukty. Planowane zakończenie prac to połowa października 2013 r.
Planowane roboty budowlane polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej. Efektem prac będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, przywrócenie parametrów technicznych linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości poprzez przywrócenie prędkości jazdy pociągów pasażerskim do 120 km/h a pociągów towarowych – do 100 km/h.
Trasa Kalety – Kluczbork, o długości blisko 70 km, stanowi ważny ciąg wywozu towarów ze Śląska w kierunku Poznania i dalej do Szczecina. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu, także dla pociągów pasażerskich, w relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice/Kraków. Inwestycja zostanie uzupełniona przez kolejną rewitalizację planowaną na trasie Kluczbork – Ostrzeszów i na odcinku Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń.
Zadanie zostanie zrealizowane przez konsorcjum firm: TORPOL S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., oraz POZBUD T&R S.A. za  kwotę 298 809 849,38 zł netto.
Projekt nr POIiŚ 7.1-70 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork” ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel. + 48 22 47 336 40
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl