Powrót

Prace torowe w Trójmieście przed terminem

Modernizacja zakładała przebudowę ok.18.5 km trasy, co oznacza, że zbudowano ponad  50 km nowych torów i rozwieszono nad nimi 71 km sieci trakcyjnej. Przebudowane zostały też 2 mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedna kładka dla pieszych. Wyremontowano również 7 peronów na stacjach i przystankach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia. Perony zostały podwyższone i dostosowane do dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach i podróżnych z cięższym bagażem.

Przebudowa odcinka Gdańsk Oliwa - Gdynia Chylonia  jest kolejnym zadaniem na modernizowanej trasie Warszawa - Gdynia, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały przed czasem. Pod koniec grudnia udostępniono dla ruchu nowy wiadukt drogowy w Działdowie, który planowo miał być ukończony aż 8 miesięcy później. Było to zadanie priorytetowe dla spółki ze względu na kluczowe znaczenie obiektu dla komunikacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego i kolejowego w mieście.

Do końca 2014 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zakończyć zasadnicze prace torowe i inżynieryjne na modernizowanej magistrali z Warszawy do Gdyni. Kolejne miesiące będą poświęcone montażowi systemowi ERTMS, który pozwoli, między innymi, na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów do 200 km/h na wybranych odcinkach trasy.

Całkowity koszt robót modernizacyjnych prowadzonych na terenie Trójmiasta prze PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji magistrali Warszawa – Gdynia się miliarda złotych. Prace prowadzone były w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Warszawa - Gdynia na obszarze LCS Gdańsk, LCS Gdynia oraz LCS Działdowo”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Informacje dla mediów:

Maciej Dutkiewicz
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 883 354 177
rzecznik@plk-sa.pl
 

Pliki do pobrania