Powrót

Postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska w Zarządzie Spółki

1)    Prezesa Zarządu;
2)   
Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. restrukturyzacji;
3)   
Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. eksploatacji;
4)   
Członka Zarządu - dyrektora ds. utrzymania infrastruktury;
5)    Członka Zarządu - dyrektora ds. finansowo-ekonomicznych;
6)   
Członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji;
7)   
Członka Zarządu – dyrektora  ds. jakości i ryzyka operacyjnego.

Rada Nadzorcza zaprasza do składania zgłoszeń w postępowaniu kwalifikacyjnym kandydatów na  stanowiska: Prezesa Zarządu; Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. restrukturyzacji; Wiceprezesa Zarządu - dyrektora ds. eksploatacji; Członka Zarządu - dyrektora  ds. utrzymania infrastruktury; Członka Zarządu - dyrektora ds. finansowo – ekonomicznych; Członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji;Członka Zarządu - dyrektora ds. jakości i ryzyka operacyjnego w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dalej (PKP PLK S.A.)

1.     Kandydat na Prezesa Zarządu powinien spełniać kryteria:
a)    wykształcenie wyższe;
b)    co najmniej 10 -letni staż pracy, w tym:  5 letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym, przy czym nie krótsze niż 3 - letnie udokumentowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym obejmującym swoim zakresem zarządzanie podmiotami gospodarczymi lub dużymi jednostkami organizacyjnymi podmiotów gospodarczych;
c)    znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikowanie się;
d)    niekaralność i brak toczących się postępowań karnych wobec kandydata;
e)    korzystanie z pełni praw publicznych oraz pełna zdolność do czynności prawnych;
f)   niepodleganie określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu w spółkach handlowych;
g)    dobry stan zdrowia i brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.

2.   Kandydat na Wiceprezesa Zarządu -  dyrektora ds. restrukturyzacji powinien spełniać kryteria określone w pkt. 1 lit. od c- g oraz następujące:

a)  wykształcenie wyższe;
b)  co najmniej 10 - letni staż pracy, w tym nie krótsze niż 5 - letnie udokumentowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym obejmującym swoim zakresem obowiązki zarządzania projektami strategicznymi lub restrukturyzacyjnymi;

3.  Kandydat na Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. eksploatacji powinien spełniać kryteria określone w pkt. 1 lit. od d – g oraz następujące:
a)    wykształcenie wyższe;
b)    co najmniej 10 -letni staż pracy, przy czym nie krótsze niż 5-letnie udokumentowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym w podmiocie gospodarczym prowadzącym działalność w zakresie zarządzania infrastrukturą kolejową związane z organizacją, optymalizacją i efektywnością w zakresie eksploatacji infrastruktury kolejowej;

4.     Kandydat na Członka Zarządu – dyrektora ds. utrzymania infrastruktury powinien spełniać kryteria określone w pkt. 1 lit. od d – g oraz następujące:
a)    wykształcenie wyższe;
b)    co najmniej 8 -letni staż pracy, przy czy nie krótsze niż 5 -letnie udokumentowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym związanym z organizacją, optymalizacją, i efektywnością procesów remontowo -  utrzymaniowych lub jednostek takie prace wykonujących;

5.  Kandydat na Członka Zarządu – dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych powinien spełniać  kryteria określone w pkt. 1 lit. od c – g oraz następujące:
a)    wykształcenie wyższe (kierunkowe); dodatkowym atutem będzie wykształcenie podyplomowe z zakresu finansów, prawa lub zarządzania;
b)    co najmniej 8 -letni staż pracy, przy czym nie krótsze niż 5-letnie udokumentowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym obejmującym swoim zakresem obowiązki zarządzania finansami;

6.  Kandydat na Członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji powinien spełniać kryteria określone w pkt. 1 lit. od c- g oraz następujące:
a)  wykształcenie wyższe;
b)  co najmniej 8 – letni staż pracy, w tym nie mniej niż 5 - letnie doświadczenie na stanowisku obejmującym swoim zakresem planowanie, przygotowanie lub realizację inwestycji w sektorze transportu;
c)  znajomość prawa polskiego i unijnego w zakresie wdrażania projektów infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków pomocowych w ramach perspektywy finansowej 2007 – 2013 oraz 2014 -2020;

7.  Kandydat na Członka Zarządu – dyrektora ds. jakości i ryzyka operacyjnego powinien spełniać kryteria określone w pkt. 1 lit. od c- g oraz następujące:
a)  wykształcenie wyższe;
b)  co najmniej 8 – letni staż pracy, w tym nie mniej niż  5 - letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym obejmującym swoim zakresem zarządzanie ryzykiem operacyjnym i/lub audytem;

8.  Zgłoszenia kandydatów powinny zawierać:

a)    list motywacyjny, zawierający oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez PKP PLK S.A. w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko: Prezesa Zarządu; Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. restrukturyzacji; Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. eksploatacji; Członka Zarządu - dyrektora ds. utrzymania infrastruktury; Członka Zarządu - dyrektora ds. finansowo - ekonomicznych; Członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji; Członka Zarządu – dyrektora ds. jakości i ryzyka operacyjnego.
b)    określenie stanowiska na które kandyduje;
c)    życiorys zawodowy (z podaniem adresu korespondencyjnego, e-mailowego, numeru telefonu kontaktowego lub faksu);
d)    aktualny, nie starszy niż 30- dniowy oryginał zaświadczenia o niekaralności;
e)    poświadczone kopie następujących dokumentów:

  • dowodu tożsamości;
  • dyplomu ukończenia wyższej uczelni;
  • świadectw pracy (lub zaświadczenie o zatrudnieniu);
f)     oświadczenie kandydata o:
  • ukończeniu studiów wyższych;
  • stażu pracy oraz doświadczeniu wymaganym na stanowisku na które kandydat aplikuje; (w przypadku kandydata ubiegającego się ponownie o dane stanowisko);
  • poziomie znajomości języka obcego, o którym mowa w pkt 1 ust. c, jeżeli znajomość języka jest wymagana na stanowisku, na które kandydat aplikuje;
  • korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • niepodleganiu określonym w przepisach prawa ograniczeniom i zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu w spółkach handlowych;
  • braku toczących się postępowań karnych przeciw kandydatowi;

g)  oświadczenie w sprawie uzyskania absolutorium w związku z pełnieniem funkcji w organach osoby prawnej, jeżeli kandydat pełnił taką funkcję;
h) oświadczenie dotyczące prowadzenia aktywności społecznej lub zarobkowej, które mogą powodować konflikt interesów z uwagi na przedmiot działalności Spółki, której dotyczy postępowanie;
i)   inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności  kandydata;
j)  odpisy dokumentów, o których mowa w pkt. e mogą być poświadczone przez kandydata, jednakże oryginały lub urzędowe odpisy tych dokumentów kandydat jest zobowiązany do przedstawienia Radzie Nadzorczej najpóźniej w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

W przypadku kandydata który ubiega się ponownie o dane stanowisko, kandydat zwolniony jest z obowiązku przedłożenia poświadczonych kopi: dowodu osobistego; dyplomu ukończenia wyższej uczelni; świadectw pracy (lub zaświadczenia o zatrudnieniu) oraz złożenia oświadczenia kandydata o:  ukończeniu studiów wyższych; stażu pracy oraz doświadczeniu wymaganym na stanowisku na które kandydat aplikuje; poziomie znajomości języka obcego, jeżeli znajomość języka jest wymagana na stanowisku, na które kandydat aplikuje.
Wymienione dokumenty i oświadczenia powinny być załączone w formie przewidzianej Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2003 r. w sprawie przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko członka zarządu w niektórych spółkach handlowych z późniejszymi zmianami.

9.  Zgłoszenia kandydatów winny być doręczone do Centrali Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03 – 734 Warszawa ul. Targowa 74, pok. 014, parter skrzydło C, w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko:…(wpisać nazwę stanowiska którego zgłoszenie dotyczy) Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” w terminie do 27 lutego 2015 r. do godz. 16.00.

Przyjmujący zgłoszenie wyda, na żądanie pisemne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zawierające datę i godzinę przyjęcia.

Zgłoszenia mogą być również przesłane pocztą kurierską lub listem poleconym na adres Spółki:  Centrali Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03 – 734 Warszawa ul. Targowa 74, pok. 014, parter skrzydło C.

Decyduje data wpływu do siedziby PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

10.  Informacje o Spółce, w zakresie przekazywanym z mocy prawa sądowi rejestrowemu, będą dostępne w siedzibie Spółki po uprzednim umówieniu., w terminie do 11 marca 2015 r. do godz. 16.00.

Osobą upoważnioną do udostępniania dokumentów jest Pani Urszula Chmielecka tel. + 48 (22) 47 332 96.

Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie lub nie spełniające wymogów określonych w ogłoszeniu, nie podlegają rozpatrzeniu o czym kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną na wskazany w zgłoszeniu numer telefonu lub adres elektroniczny.

Każdy z kandydatów ma prawo wycofania swojej kandydatury  na każdym etapie postępowania kwalifikacyjnego. Wycofanie następuje przez złożenie pisemnego oświadczenia.

11. Złożone oferty zostaną otwarte w dniu 5 marca 2015 r.

12. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi warunki formalne określone w ogłoszeniu zostaną przeprowadzone w siedzibie Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03 – 734 Warszawa ul. Targowa 74, od dnia 12 marca 2015 r. do dnia 20 marca 2015 r., w toku których Rada Nadzorcza oceniać będzie wiedzę, z poniższych zagadnień:
a)  wiedza w zakresie działalności spółki oraz o sektorze, w którym działa spółka;
b)  znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zespołami pracowników;
c)  znajomość zasad funkcjonowania spółek handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz spółek działających w grupie kapitałowej;
d)  znajomość zasad wynagradzania w spółkach z udziałem Skarbu Państwa;
e)  znajomość ograniczeń prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
f)  znajomość zasad nadzoru właścicielskiego, audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa oraz rachunkowości zarządczej;
g)  znajomość języka angielskiego, jeżeli jest wymagana na stanowisku na które kandydat aplikuje;
h)  znajomość przepisów prawa w zakresie dotyczącym działalności Spółki;
i)  doświadczenie niezbędne do wykonywania funkcji członka zarządu w spółce.

12. 1.  W toku rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na Prezesa Zarządu poza zagadnieniami wymienionymi w pkt. 12.  ocenia się również wiedzę kandydata z co najmniej jednego z zagadnień:
a)    finansów (np. rachunkowości, oceny projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstwa, audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa);
b)     kształtowania strategii Spółki;
c)     sprzedaży;
d)     analizy rynku i konkurencji;
e)     marketingu i promocji;
f)      public relations;
g)     prawa pracy;
h)     roli zarządu w relacji z przedstawicielami pracowników;
i)      zbiorowych stosunków pracy;
j)      polityki rekrutacyjnej;
k)     systemu ocen i motywacji pracowników;
l)      szkoleń i rozwoju pracowników;
m)    wiedzy w zakresie zagadnień merytorycznych właściwych dla stanowiska.

12.2. W toku rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. restrukturyzacji poza zagadnieniami wymienionymi w pkt. 12.  ocenia się również wiedzę kandydata z co najmniej jednego z zagadnień wymienionych w pkt. 12.1. d – l, zagadnień związanych z prowadzeniem restrukturyzacji Spółki.

12.3. W toku rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na Wiceprezesa Zarządu – dyrektora ds. eksploatacji poza zagadnieniami wymienionymi w pkt. 12.  ocenia się również wiedzę kandydata z co najmniej jednego z zagadnień dotyczących:
a)     jakości ruchu kolejowego;
b)     zarządzania bezpieczeństwem;
c)     wykorzystaniem infrastruktury kolejowej;
d)     prowadzeniem ruchu pociągów i realizacją rozkładów jazdy.

12.4 W toku rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na Członka Zarządu – dyrektora ds. utrzymania infrastruktury poza zagadnieniami wymienionymi w pkt. 12.  ocenia się również wiedzę kandydata z co najmniej jednego z zagadnień dotyczących utrzymania w sprawności technicznej infrastruktury kolejowej oraz ustalania standardów utrzymania linii kolejowych.

12.5. W toku rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na Członka Zarządu – dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych  poza zagadnieniami wymienionymi w pkt. 12.  ocenia się również wiedzę kandydata z co najmniej jednego z zagadnień dotyczących wiedzy z zakresu finansów (np. rachunkowości, oceny projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstwa, audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa).

12.5. W toku rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na Członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji poza zagadnieniami wymienionymi w pkt. 12.  ocenia się również wiedzę kandydata z co najmniej jednego z zagadnień dotyczących wiedzy z zakresu przygotowania i wykonawstwa przedsięwzięć inwestycyjnych, wiedzę z zakresu prowadzenia procesów inwestycyjnych, w tym finansowanych ze środków unijnych.

12.6. W toku rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na Członka Zarządu – dyrektora ds. jakości i ryzyka operacyjnego poza zagadnieniami wymienionymi w pkt. 12.  ocenia się również wiedzę kandydata z co najmniej jednego z zagadnień dotyczących wiedzy z zakresu:
a) procedur rozliczania inwestycji finansowanych ze środków krajowych i unijnych;
b) umiejętności rozliczania i analizowania projektów inwestycyjnych;
c) zagadnień dotyczących oceny jakości robót inwestycyjnych.

13.  Nieobecność kandydata w terminie wyznaczonym na rozmowę kwalifikacyjną  traktowana będzie na równi z rezygnacją z udziału w postępowaniu.

14.  O wynikach postępowania kwalifikacyjnego kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.

15.  Przeprowadzający postępowanie kwalifikacyjne będzie mógł, bez podania przyczyn, w każdym czasie zakończyć postępowanie bez wyłonienia kandydatów.

16.  Dokumenty kandydata, którego zgłoszenie nie uzyskało aprobaty Rady Nadzorczej, nie odebrane przez niego osobiście w terminie 14 dni od daty powiadomienia o braku aprobaty lub których kandydat nie odebrał w wyniku przesłania za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A., zostaną komisyjnie zniszczone.