Powrót

Ponad 1 mln zł na poprawę obsługi pasażerów na Mazowszu

Zarządca infrastruktury inwestuje w poprawę obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. W ubiegłym roku za 750 tys zł. odnowione zostały obiekty w Kotuniu, Koszewnicy, Mieniu, Halinowie, Sulejówku Miłosnej, Mrozach, Cisiu, Dębem Wielkiem i Wrzosowie. Wyremontowano lub wymieniono ogrodzenia, ławki i kosze na śmieci. Naprawione zostały wiaty, które były częstym obiektem działań wandali. Uzupełniono i odnowiono również barierki pochylni i schodów. Na kilkunastu stacjach nowe oznakowanie zapewni pasażerom wygodniejszą obsługę. Tak jest m.in. w Sulejówku Miłosnej, Kotuniu, Nowym Dębem Wielkiem i Halinowie.

- Na ponad 20 stacjach i przystankach m.in. w Siedlcach Zachodnich, Brzozowicy, Wrzosowie i Szaniawach, zabudowane zostały stanowiska rowerowe. Teren wokół nich został wyrównany i utwardzony, co pozwala na wygodne i bezpieczne pozostawienie pojazdów. Zależy nam, by rowerzyści dojeżdżający do pociągu mieli jak najlepsze warunki. W bieżącym roku dodatkowe stojaki uzupełnią wyposażenie 15 stacji m.in. w Siedlcach, Tłuszczu, Barchowie, Ostrówku Węgrowskim, Sulejówku Miłosnej, Łochowie i Urlach – mówi Andrzej Kmiecik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach.

W 2016 r. na odnowę mazowieckich stacji i przystanków – poza modernizacją - PLK zamierza przeznaczyć 615 tys. zł. Nowa wiata poprawi warunki obsługi na peronie stacji Rybienko.

Na 7 obiektach zamontowane będą ławki, a 8 kolejnych przystanków będzie miało nowe czytelne oznakowanie. Na 35 stacjach i przystankach wygodniejszy dostęp do rozkładów jazdy zapewnią nowe gabloty. W ramach prac utrzymaniowych na bieżąco poprawiana jest także nawierzchnia peronów, schody i oświetlenie.



Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48  668 679 414