Powrót

Połączenie kolejowe do Wieliczki jak nowe!

Dla podróżujących koleją największe, widoczne zmiany zaszły na peronach, które przeszły prawdziwą metamorfozę. Wszystkie perony na trasie Kraków Bieżanów – Wieliczka dostosowane zostały do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z dziećmi – wybudowane zostały specjalne pochylnie, poręcze, guzki przy krawędziach peronowych, powierzchnie antypoślizgowe. 
Inwestycja obejmowała modernizację ponad 5,3 km linii kolejowej, kompleksową wymianę torów i rozjazdów oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Wykonane prace sprawiły, że na tej dość krętej i krótkiej linii pociągi mogą rozpędzać się do prędkości 70 km/h. Na stacji Wieliczka Park oraz na przystanku Wieliczka Rynek – Kopalnia wyświetlacze elektroniczne pokazujące godzinę odjazdu pociągu. Podróżni mogą również korzystać z nowo zbudowanego przystanku Wieliczka Bogucice. Zadbano także o infrastrukturę w otoczeniu stacji i przystanków – wybudowane zostały dojścia do peronów oraz chodniki. 
Przy stacji Wieliczka Park wybudowany został parking typu „Park&Ride”. Dzięki temu pasażerowie mogą korzystać z 236 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, a także 13 miejsc dla busów oraz 112 miejsc dla miłośników rowerów. Projekt zakładał także budowę i organizację węzła przesiadkowego dla stacji Wieliczka Rynek – Kopalnia oraz Wieliczka Park.
Istotną częścią inwestycji była modernizacja stacji Kraków Główny. Przebudowane zostały wszystkie perony, tory, tunel dla pieszych. Zastosowano materiały budowlane najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie. Pasażerowie doceniają nową instalację oświetleniową i nagłośnienie, nowe elektroniczne tablice informacyjne i wyświetlacze. Stacja w pełni została przystosowana do potrzeb niepełnosprawnych czy np. podróżnych z cięższym bagażem.  
Koszt całego projektu „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej” to 216 mln złotych, z czego prawie 104 mln złotych pochodzi ze środków Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności.  

Kontakt dla mediów:

Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel. + 48 22 47 336 40
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl