Powrót

Podróżni korzystają z nowych przystanków kolejowych

Nowe przystanki zapewniają lepszy standard obsługi. Są wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz nagłośnienie. Normą są udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i pasażerów z ciężkim bagażem.

Od tygodnia pociągi zatrzymują się na nowym przystanku Opoczno Południowe przy Centralnej Magistrali Kolejowej. Zapewnia on mieszkańcom bezpośrednie i szybkie połączenia z Warszawą, Krakowem, Katowicami czy Wrocławiem. Każdego dnia z przystanku odjeżdża 17 pociągów. Czas przejazdu z Opoczna do Warszawy wynosi około godziny, a do Katowic czy Krakowa – niecałe dwie. Obiekt jest wyposażony w wiaty, ławki, monitoring, urządzenia informacji podróżnych, oświetlenie i tablice z rozkładem jazdy. Dojście do peronu zapewnia bezpieczne przejście podziemne z pochylnią.

Nowy przystanek Dębica Wschodnia zbliżył do pociągów na linii Kraków – Rzeszów. Powstał we wschodniej części. Jest wyposażony w dwa 200–metrowe perony. Wygodnie mogą korzystać z niego osoby o ograniczonej mobilności. Ma również parking.

Wrocław Grabiszyn, choć wybudowany jako przystanek tymczasowy dla przejęcia części pociągów podczas modernizacji linii poznańskiej, jest przewidywany do stałej obsługi pasażerów. Ułatwia podróżnym bezpośrednie dotarcie do jednej z dzielnic Wrocławia, bez potrzeby wjeżdżania na dworzec Wrocław Główny.

Trzy nowe przystanki Łódź Arturówek, Łódź Marysin i Łódź Stoki, na wyremontowanej linii ze Zgierza do Łodzi Widzew, od września ułatwiają podróże mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Każdy z nich ma wiatę dla podróżnych, a dostęp ułatwiają windy lub pochylnie. Ponadto przystanki zostały wyposażone w stojaki na rowery, dzięki czemu chętniej z pociągów korzystają rowerzyści.

Przystanek Warszawa Ursus Niedźwiadek powstał na potrzeby stołecznego osiedla. To wspólna inwestycja samorządu i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Pociągi z Ursusa docierają do centrum w ciągu 20 minut. Są alternatywą i uzupełnieniem transportu drogowego w stolicy.

W Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem Wielkopolskim a Poznaniem nowy przystanek służy pasażerom kilkunastu pociągów Kolei Wielkopolskich. Pozwala dobrze wykorzystać potencjał zmodernizowanej linii do Wolsztyna.

W 2015 roku powstaną kolejne przystanki m.in. w Krakowie, Zamościu, Warszawie i w Gdyni. Zapewnią one zdecydowanie lepszy dostęp mieszkańców dzielnic dużych miast do kolei aglomeracyjnej. Pozwolą wykorzystać możliwości linii kolejowej i uzupełnią miejskie systemy transportowe.

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 22 473 30 02
T: + 48 694480239