Powrót

Podróże koleją na Wszystkich Świętych

Wsparcie mobilnych informatorów

Na 18 dworcach podróżni otrzymają wsparcie informatorów mobilnych. Będą oni dyżurować od godzin porannych do wieczornych, od 28 października do 2 listopada mi.in w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Białymstoku czy Wrocławiu*. Do ich zadań należy informacyjne wsparcie pasażerów, np. w znalezieniu dogodnej przesiadki, peronu, z którego odjeżdża pociąg czy przechowalni bagażu. Dodatkowo, na największych dworcach, podróżni mogą liczyć na pomoc pracowników punktów o nazwie  InfoDworce**. 

Godziny przyjazdów oraz odjazdów pociągów są dostępne na stronach internetowych: www.rozklad-pkp.pl, www.intercity.pl oraz portalpasazera.pl. Ponadto informacje o aktualnych rozkładach można również uzyskać dzwoniąc na infolinię (19 757).


Wzmocnione służby techniczne

Na przełomie października i listopada w okresie podróży związanych z obchodami Wszystkich Świętych zarządca infrastruktury dodatkowo sprawdza przejezdność linii kolejowych. W pogotowiu pozostaje 160 zespołów pogotowia technicznego, których zadaniem jest szybkie usuwanie ewentualnych usterek. Na ustalonych stacjach czuwają również pracownicy 70 pociągów sieciowych. W gotowości jest również 30 zespołów pogotowia elektroenergetycznego. W całym kraju analizowane są prognozy pogody, aby jak najlepiej przygotować dyżurne zespoły do pracy. W zależności od sytuacji i warunków pogodowych do działań będą włączani dodatkowi pracownicy i sprzęt.


Więcej miejsc w pociągach

Od najbliższego piątku do środy na najpopularniejszych trasach pojawią się dodatkowe wagony. Przewoźnik, analizując liczbę już sprzedanych biletów i bazując na doświadczeniach z lat ubiegłych, zaplanował dodatkowe miejsca dla pasażerów w pociągach kursujących m.in. z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta czy Poznania. Duża część biletów jest sprzedawana bezpośrednio przed podróżą, dlatego PKP Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję w swoich pociągach i tam, gdzie będzie to możliwe, uzupełni składy o kolejne wagony.


Zaplanuj podróż wcześniej

PKP Intercity zachęca planujących podróż do zakupu biletów i sprawdzenia stopnia zajętości miejsc w pociągach poprzez stronę www.intercity.pl. W zakładce „Prognoza frekwencji w pociągach” podróżni mogą zapoznać się z przewidywanym obłożeniem w konkretnym pociągu. Dodatkowym ułatwieniem dla pasażerów jest system „Infopasażer”. Dzięki niemu z dowolnego miejsca mogą oni zweryfikować czy interesujący ich pociąg jedzie planowo. Aplikacja działa pod bezpośrednim adresem: http://infopasazer.intercity.pl. Można z niej korzystać także przez Internet w telefonach komórkowych.


Bezpieczeństwo przede wszystkim

Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa codziennie ponad 1 650 dyżurnych ruchu i 114 dyspozytorów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Działania koordynuje Główna Dyspozytura, która całą dobę współpracuje ze wszystkimi przewoźnikami pasażerskimi i towarowymi, a w razie potrzeby także ze służbami ratowniczymi.

Dodatkowo Straż Ochrony Kolei wzmocniła działania i wystawiła dodatkowe patrole w pociągach, na dworcach oraz na szlakach kolejowych Nad bezpieczeństwem podróżnych i ochroną infrastruktury kolejowej podczas długiego weekendu będzie czuwać ponad 2800 funkcjonariuszy SOK. Do dyspozycji podróżnych jest całodobowy numer alarmowy Straży Ochrony Kolei - 22 47 40 000.

PKP S.A.
Paulina Jankowska

Rzecznik prasowy
tel.: 22 47 49 351
e-mail: rzecznik@pkp.pl


PKP Intercity S.A.
Cezary Nowak

Rzecznik prasowy
tel.: 22 47 42 832
e-mail: rzecznik@intercity.pl


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy
tel.:  694 480 239
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl


* informatorzy mobilni będą dyżurować na dworcach w Krakowie, Katowicach, Rzeszowie, Zakopanem, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Bydgoszczy, Olsztynie, Toruniu, Szczecinie, Lublinie, Łodzi Kaliskiej, Białymstoku, Warszawie Wschodniej, Zachodniej i Centralnej

** Całodobowo działa również Centrum Wsparcia Klienta, które dba o pasażerów na każdym etapie podróży. Pracujący tam przedstawiciele PKP S.A., PKP Intercity S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odpowiadają m.in. za monitorowanie ruchu pociągów i kontrole pracy drużyn konduktorskich. CWK pomaga również pasażerom w sytuacji opóźnień – zapewnia transport zastępczy lub napoje i poczęstunek na dworcach i w pociągach.