Powrót

Podkarpacki fragment trasy kolejowej Lublin – Przeworsk zmieni się dla podróżnych

Grafika lk nr 68, odc Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk W górnej części, po lewej stronie jest logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Poniżej napis: Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk. W dolnej części jest legenda oraz nazwa projektu: „Zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu pn.: Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk - etap I”. W centralnej części przedstawiony jest przebieg linii nr 68 z zaznaczonymi stacjami/przystankami na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk: Stalowa Wola Południe, Nisko, Rudnik nad Sanem Łętownia, Nowa Sarzyna, Leżajsk, Grodzisko Dolne, Przeworsk Gorliczyna W prawym górnym rogu znajduje się mapa sieci kolejowej z zaznaczonym odcinkiem linii nr 68. Grafika – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Linia kolejowa nr 68 Lublin – Przeworsk stanowi ważny ciąg komunikacyjny łączący Podkarpacie z Lubelszczyzną. Podróże tą trasą zapewniają pociągi regionalne i dalekobieżne. Linia wykorzystywana jest także w ruchu towarowym. Odcinek Stalowa Wola – Lublin został zmodernizowany i zelektryfikowany. Pasażerowie otrzymali lepsze warunki komunikacji, większą dostępność i komfort podróżowania koleją. Dzięki kolejnemu przedsięwzięciu z udziałem funduszy unijnych zadbamy także o lepszy standard przewozów na podkarpackim odcinku od Przeworska do Stalowej Woli Rozwadów. Ogłoszone postępowanie przetargowe przybliża nas do realizacji tej inwestycji.

– Szykujemy kolejne inwestycje na Podkarpaciu przy wsparciu funduszy unijnych, które zapewnią sprawne i komfortowe podróże regionalne oraz dalekobieżne między miastami województw podkarpackiego i lubelskiego. Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei i ułatwienia przy wsiadaniu do pociągu z nowych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – powiedział Mateusz Wanat, Dyrektor Regionu Południowego Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przetarg obejmuje opracowanie dokumentacji dla trasy Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk oraz wykonanie robót w I etapie na odcinku Grodzisko Dolne – Przeworsk Gorliczyna. Oprócz przebudowy torów wraz z siecią trakcyjną będzie dobudowa drugiego toru na długości nieco ponad 11 km. To poprawi przepustowość. Sprawność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego podniesie również modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych, w tym mostu nad rzeką Wisłok. Przebudowane zostaną perony na stacjach i przystankach Grodzisko Dolne, Tryńcza i Gniewczyna. Nowe obiekty zostaną wyposażone w wygodne wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zwiększy się dostępność i poziom obsługi pasażerów. Istniejącą obecnie kładkę nad torami na stacji Grodzisko Dolne zastąpi przejście podziemne co znacznie ułatwi komunikację na perony. Zapewni również mieszkańcom dogodniejsze warunki przemieszczania się w rejonie stacji i torów kolejowych

Inwestycja zaplanowana jest w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk - etap I”. Projekt ubiega się o dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej. Podpisanie umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu przewidziane jest czwartym kwartale br.

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153