Powrót

Pociągiem z Piły do Poznania o 40 minut krócej

Modernizacja linii kolejowej skróci czas przejazdu z Poznania do Piły o około 40 minut - z około 2 h do 1 h 20 min. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa i przepustowość na 94 km trasy dzięki modernizacji torów, sieci trakcyjnej, zainstalowaniu nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie przejazdów kolejowo – drogowych.
- Modernizacja linii kolejowej Poznań – Piła jest bardzo ważnym projektem. Efekty inwestycji będą sprzyjały poprawie transportu w aglomeracji i regionie oraz rozwojowi przewozów towarowych w Wielkopolsce. Tą inwestycją lepiej łączymy Polskę. Krótsze podróże i dodatkowe przystanki zwiększą konkurencyjność i atrakcyjność kolei. Projekty z Krajowego Programu Kolejowego, które służą Wielkopolsce, warte są ponad 5 mld zł. - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Cztery nowe przystanki 
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu wybudują 4 nowe przystanki: Poznań Podolany, Poznań Osiedle Grzybowe, Złotkowo i Gołaszyn. Przebudowanych zostanie 8 stacji i 12 przystanków. Pasażerowie zyskają komfortowe perony z wiatami, czytelnym systemem informacji pasażerskiej, nowoczesnym oświetleniem i oznakowaniem. Dojścia do peronów będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Dodatkowo na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunele zostaną wyposażone w windy, które ułatwią obsługę. Wszystkie stacje i przystanki zostaną wyposażone w stojaki dla rowerów. 

Wzrasta poziom bezpieczeństwa 
W Poznaniu powstanie lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS), które zapewni sprawny nadzór nad linią. Komputerowy system będzie wspierał prace dyżurnych ruchu. Bezpieczeństwo zwiększy się dzięki wymianie rozjazdów i modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych. Aż 76 skrzyżowań toru z drogą zyska dodatkowe zabezpieczenie i nowe urządzenia. Sprawniej, szybciej i bezpieczniej pojadą pociągi także dzięki modernizacji 105 obiektów inżynieryjnych.
Modernizacja linii między Poznaniem a Piłą w trybie projektuj i buduj, będzie kosztować około 500 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Porr Polska Construcion S.A. Prace budowlane rozpoczną się pod wiosną 2018 r. a zakończą w 2019 r. 

 


Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
zbigniew.wolny@plk-sa.pl
tel.: 600 084 749



„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”.