Powrót

PLK SA zwiększy możliwości trasy kolejowej między regionem małopolskim i śląskim

Stacja Sucha Beskidzka - na peronie podróżny, po obu stronach stoją pociągi, fot. Józef Syc

Trasa kolejowa Sucha Beskidzka – Żywiec jest fragmentem linii nr 97 Skawina – Żywiec. Małopolski odcinek linii między Skawiną a Suchą Beskidzką został przebudowany w ostatnich latach. Dzięki inwestycji PLK SA, pasażerowie zyskali lepszy komfort podróży regionalnych oraz dalekobieżnych, m.in. na Podhale.

PLK SA kontynuuje modernizację trasy. Prace obejmą odcinek łączący województwo małopolskie ze śląskim, tj. między Suchą Beskidzką a Żywcem. Inwestycja przyniesie poprawę jakości komunikacji kolejowej i będzie zachętą do korzystania z pociągu. Mieszkańcy powiatów suskiego i żywieckiego zyskają lepsze możliwości dojazdu do pracy i szkoły m.in. w Krakowie. Turyści otrzymają atrakcyjniejszą ofertę podróży z Krakowa w Beskid Żywiecki lub pod Tatry.

Zakres prac, ujęty w ogłoszonym przetargu, obejmuje przebudowę torów kolejowych na długości 35 kilometrów oraz częściową przebudowę sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dla lepszej dostępności i komfortu podróżnych przewidziano modernizację peronów na stacjach i przystankach, m.in.: Stryszawa, Lachowice, Lachowice Centrum, Kurów Suski, mijanka Hucisko, Pewel Wielka, Pewel Wielka Centrum, Pewel Mała, Żywiec Sporysz. Sprawność i bezpieczeństwo trasy zwiększy przebudowa lub remont kilkudziesięciu przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych.

Przetarg na zaprojektowanie i realizację prac budowlanych na trasie Sucha Beskidzka – Żywiec zaplanowano w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka”. Finansowanie przedsięwzięcia przewidziano ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153