Powrót

PLK SA wprowadzają nowe wytyczne zwiększające efektywność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego

Chociw Łaski, wymiana sieci trakcyjnej, pracownicy, pociągi fot. Ł.Bryłowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W trosce o poprawę bezpieczeństwa i sprawności prowadzenia ruchu kolejowego, Polskie Linie Kolejowe SA wprowadziły nowe wytyczne zabezpieczenia miejsca robót wykonywanych na torze zamkniętym podczas prowadzenia ruchu pojazdów kolejowych po sąsiednim torze czynnym ,,Id-18”. Nowo przyjęte zasady mają na celu zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa dla pracowników wykonujących prace torowe oraz pociągów przejeżdżających obok prowadzonych prac.

Zgodnie z nowymi wytycznymi, od wykonawców wymagane będzie zastosowanie odpowiednich systemów ostrzegania lub wygrodzeń w rejonie robót. Wytyczne definiują jakie zabezpieczenia techniczne będą wymagane w zależności od prędkości poruszania się pociągów po sąsiednim torze. Zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń umożliwi prowadzenie ruchu obok miejsc prowadzenia robót z prędkościami nawet do 200 km/h.

W ramach nowych wytycznych rozszerzono wykaz sposobów ostrzegania i wygrodzenia o systemy ostrzegania bazujące na danych z systemu ETCS (SOETCS) oraz inne sposoby zabezpieczenia miejsca robót wynikające z wewnętrznych uregulowań PLK SA.

Dzięki tym zmianom, w trakcie prowadzenia prac inwestycyjnych i utrzymaniowych, możliwe będzie efektywniejsze wykorzystanie dostępnych torów, co przyczyni się do większej przepustowości oraz mniejszego zakłócania regularnego ruchu pociągów.

Nowe wytyczne to kolejny krok w dążeniu do zwiększenia parametrów przepustowości oraz bezpieczeństwa w polskim systemie kolejowym. Polskie Linie Kolejowe SA nieustannie wdrażają innowacyjne rozwiązania, które wpływają na rozwój infrastruktury kolejowej oraz poprawę jakości usług transportowych.

Kontakt dla mediów:
Joanna Kursa
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 22 473 30 02