Powrót

PLK rewitalizuje tory, przystanki i stacje na linii Rzeszów – Przemyśl

Rewitalizacja linii kolejowej Kraków – Medyka, na odcinku Rzeszów – granica państwa, podwyższy standard infrastruktury i poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów i samochodów. Rewitalizacja objęła kompleksową wymianę około 113 km torów i 65 km sieci trakcyjnej, remont 50 przejazdów kolejowo-drogowych, wymianę kilkunastu rozjazdów i przebudowę 47 obiektów mostów, wiaduktów i przepustów.

Na stacjach Strażów, Łańcut oraz na przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie podwyższył się standard obsługi pasażerów. Sprzyjają temu nowe perony, przystosowane dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, odnowione wiaty i oświetlenie, a także czytelne oznakowanie.

W bieżącym roku oraz w latach 2015-2016, planowane są kolejne prace inwestycyjne w ramach rewitalizacji linii, obejmujące stacje i szlaki, które umożliwią przywrócenie prędkości rozkładowej pociągów do 120 km/h, skrócenie czasu przejazdu i podniesienie komfortu podróżowania na trasie Rzeszów – Przemyśl - granica państwa. 

Rewitalizowany odcinek linii E30 Rzeszów – granica państwa, stanowi uzupełnienie modernizowanej aktualnie trasy z Krakowa do Rzeszowa. Czas przejazdu najszybszym pociągiem z Krakowa do Rzeszowa po zakończeniu prac wyniesie ok. 1 godziny i 20 minut, natomiast przejazd z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.

Koszt zadań poprawiających stan infrastruktury w latach 2010-2013, to ponad 200 mln zł (netto). Kontynuacja prac rozpocznie się na przełomie kwietnia/ maja. Planowany koszt w bieżącym roku, ok. 43 mln zł netto.

Dodatkowe informacje
Dorota Szalacha
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół Prasowy
tel.12/393-54-00
e-mail: dorota.szalacha@plk-sa.pl