Powrót

PLK na Targach TRAKO, 11-14 października 2011 dzień trzeci

12.00 - 14.00 Trzy aspekty Kolei Dużej Prędkości Debata: "Program budowy i uruchomienia Kolei Dużych Prędkości w Polsce- stan realizacji i perspektywy" zorganizowana przez SIRTS i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapełniła audytorium.Prezentacje przedstawili Marek Pawlik, wiceprezes PLK, Zbigniew Ciemny, dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości, Artur Rojek,wicedyrektor Instytutu Kolejnictwa.
Spotkanie przedstawiło wiedzę o historii, zagadnienia KDP od "pomysłudo decyzji" i stan obecny prac przy kolei dużych prędkości w Polsce. - Wszystkie realizowane dotychczas przedsięwzięcia dotyczące KDP byłykonsultowane ze społeczeństwem - zapewnił Zbigniew Ciemny - Chcemy nie tylko mówić o wyjeżdżaniu pociągów kolei dużych prędkościna setki kilometrów linii konwencjonalnych, ale również dokładnieprzedstawiać i uwiarygadniać te zamierzenia - informował Marek Pawlik wprowadzając do prezentacji "Pociągi KDP na liniach konwencjonalnych",którą przedstawił Artur Rojek z Instytutu Kolejnictwa.
"Aktualny stanie prac przy kolejach dużych prędkości w Polsce" -wystąpienie wiceprezesa PLK pokazało proces dochodzenia do obecnegoetapu prac. Poruszone były m.in. zagadnienia studiów wykonalności nawęzły kolejowe, prace prowadzone i zamierzone na Centralnej Magistrali Kolejowej - Budowa KDP nie może ograniczać środków na modernizacje istniejącychlinii kolejowych - podkreślał Marek Pawlik. PLK chcą znać biznesowy sposób realizacji przedsięwzięcia i ogłosiły przetarg na kompletny model realizacji budowy linii kolei dużych prędkości z uwzględnieniem aspektów, ekonomicznych, finansowych prawnych i technicznych. Zobacz prezentację "Społeczny aspekt przygotowań do budowy linii dużych prędkości w Polsce"Zobacz prezentację "Pociąg KDP na liniach konwencjonalnych"Zobacz prezentację "Aktualny stan prac w zakresie budowy sieci Kolei Dużych Prędkości w Polsce" *Prezentacje są ze sobą ściśle powiązane, dlatego należy je zapisać na komputerze w jednym folderze     11.00 - 13.00 Ważna infrastruktura Debatę o kondycji polskiej infrastruktury kolejowej zorganizowało Railway Business Forum Przedstawiciele ZGT Tor Adrian Furgalski i Marcin Kamola oraz Marek Nitkowski- DB Schenker i Tomasz Sweklej -Torpol omawiali m.in. zagadnienia wykorzystania środków, które UE pozostawiła kolei pod względem możliwości wykonawców, zarządcy infrastruktury i barier administracyjno formalnych. Zwracano uwagę nadostosowanie linii również na potrzeby przewoźników towarowych.
Dziś 13 października szczególne zapraszamy na: 11.00 - 13.00 Debata: Kondycja polskiej infrastruktury kolejowej,organizator: Railway Business Forum /stoisko Wydawnictwa Rynek Kolejowy/ 11.50 - 12.00 Multimedialna prezentacja Nominowanych w Konkursie Człowiek roku - przyjaciel kolei  /scena, hala 5A, antresola, wstęp wolny/ 12.00 - 14.00 Debata: Program budowy i uruchomienia Kolei Dużych Prędkości w Polsce -  stan realizacji i perspektywy;  organizator: SIRTS i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. /scena, hala 5A, antresola, wstęp wolny/   Szczegółowe informacje dotyczące targów TRAKO na stronie internetowej www.trakotargi.pl  

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.