Powrót

PKP Polskie Linie Kolejowe poprawią trasy w Sudetach

Modernizacja linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój ma kosztować 70 mln zł, z czego 41 mln zł to dotacja unijna. Obejmie m.in. 18,6 km torów, obiekty inżynieryjne, przejazdy kolejowe, rozjazdy i remont peronów w Polanicy, Dusznikach i Kudowie. Zapewniona będzie dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Modernizacja linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba to inwestycja o wartości prawie 36 mln zł, dotacja unijna 21 mln zł. Poza 12,3 km torów i rozjazdów, prace obejmą obiekty inżynieryjne. Na stacjach Szklarska Poręba Górna oraz Piechowice zostaną wyremontowane perony.
Umowa została podpisana 30 października br. przez Jerzego Tutaja, członka zarządu województwa dolnośląskiego oraz Jerzego Dula i Zbigniewa Gzika, dyrektorów  z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu.
W ramach obu projektów wyremontowanych zostanie pond 30 kilometrów torów wraz z obiektami inżynieryjnymi i peronami za ponad 100 mln zł, z czego ok. 60 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej za pośrednictwem Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (RPO WD). To pierwsze tego typu inwestycje kolejowe, które otrzymały wsparcie z RPO WD.
Modernizacja regionalnych linii kolejowych połączy dolnośląskie miejscowości. Skorzystają nie tylko mieszkańcy gmin Polanica Zdrój, Lewin Kłodzki, Duszniki Zdrój, Kudowa Zdrój, Szczytna, Szklarska Poręba, Piechowice i Jelenia Góra, ale także turyści i kuracjusze, którzy odwiedzają województwo dolnośląskie.
Zakończenie projektów zaplanowane jest na koniec 2013 r.


Informacje dla prasy:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Tel. 0 694 480 239; +48 22 473 30 02
m.siemieniec@plk-sa.pl