Powrót

Pierwsza szlifierka torowa w Grupie Kapitałowej PLK S.A.

Szlifierka DOLKOM. Źródło DOLKOM

Gładkie i równe szyny, a przez to większy komfort jazdy, mniejsza emisja hałasu i niższe koszty utrzymania linii kolejowych to efekty uzyskiwane dzięki pracy szlifierki torowej. Umowę na zakup pierwszej tego typu maszyny podpisali dzisiaj w Warszawie przedstawiciele Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o. oraz dostawcy sprzętu – włoskiej firmy SRT S.r.I. Zakupu dokonano w ramach dokapitalizowania spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Pierwsze prace na polskich torach szlifierka rozpocznie najpóźniej za trzy lata.

Szlifierka do szlifowania szyn kolejowych typu VULCANO LGT 10M to nowoczesne urządzenie, które umożliwia szlifowanie i przywrócenie profilu szyn na szlakach, a także szyn w rozjazdach. Umowa przewiduje produkcję i dostawę fabrycznie nowej maszyny, z kompletnymi systemami pomiarowymi, osprzętem i oprogramowaniem. Szlifierka będzie mogła jeździć w obu kierunkach, samodzielnie i w składzie pociągu, będzie też wyposażona w automatykę bezpieczeństwa pociągu (SHP, CA), radiotelefon dwusystemowy (GSM-R/VHF) umożliwiający łączność pociągową i drogową z obsługą systemu "Radio-Stop", a także urządzenie rejestrujące parametry jazdy transportowej. W ramach umowy dostawca ma również dostarczyć zezwolenie na wprowadzenie pojazdu do obrotu, uprawniające do eksploatacji maszyny na infrastrukturze kolejowej na terenie Polski.

Harmonogram przewiduje dostawę szlifierki w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy, natomiast zezwolenie na wprowadzenie do obrotu ma być dostarczone w ciągu 12 miesięcy od dostawy.

Kontakt dla mediów:
Tomasz Łotowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 798 876 051