Powrót

Otwarcie ofert w kolejnym przetargu na modernizację linii Kraków – Medyka

Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem firm: 1. Oferta nr 1 : • Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław na kwotę 297 974 900,00 PLN netto; 363 529 378,00 PLN brutto   2. Oferta nr 2: • FEROCO S.A., (lider), Poznań
• Torpol Sp. z o.o. , Poznań
• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
• „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., Zawiercie na kwotę 315 096 196,82 PLN netto; 384 417 360,12 PLN brutto   3. Oferta nr 3: • ZUE S.A. (lider), Kraków
• Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie Spółka Akcyjna, Kraków
• Swietelsky Baugesellschaft m.b.H., Linz na kwotę 347 947 977,69 PLN netto; 424 496 532,78 PLN brutto   4. Oferta nr 4: • STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków
• STRABAG RAIL GmbH, Niemcy
• TRAKCE a. s, Republika Czeska
• TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn
• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce na kwotę 312 910 544,07 PLN netto; 381 750 863,77 PLN brutto   5. Oferta nr 5 • LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG, Niemcy
• LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG (spółka komandytowa)
• Oddział w Polsce, Wrocław
• TCHAS POLSKA SP. Z O.O., Warszawa na kwotę 379 991 493,94 PLN netto; 463 589 622,61 PLN brutto   6. Oferta nr 6: • PKP Energetyka S.A. (lider), Warszawa
• Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Warszawa
• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku na kwotę 312 965 134,64 PLN netto; 381 817 464,26 PLN brutto   7. Oferta nr 7: • OHL ŽS, a.s. (lider), Republika Czeska
• Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul, Warszawa na kwotę 333 028 293,00 PLN netto; 406 294 517,46 PLN brutto   8. Oferta nr 8: • BUDIMEX S.A. Marcin Sawicki, Warszawa na kwotę 367 896 685,02 PLN netto; 448 833 955,72 PLN brutto   Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: netto 602 713 000,00 PLN (brutto 735 309 860,00 PLN).
Termin realizacji zamówienia wynosi 47 miesięcy od dnia podpisania umowy. Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” Przetarg 2.3, w zakresie następujących branż: • układ torowy i odwodnienie torów,
• obiekty inżynieryjne,
• obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne,
• skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe,
• urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki,
• sieci i urządzenia teletechniczne,
• sieć trakcyjna,
• sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej.   Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka/ granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina). Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego). Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.
Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015.   Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30.  

Informacje dla mediów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22/4732147, e-mail:
ir.rzecznik@plk-sa.pl

   

 

www.pois.gov.pl

 

„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko"