Powrót

Od 12 marca krótsze podróże między Lublinem a Warszawą

Pasażerowie z bagażami idą po peronie na stacji Lublin Główny, widać pociąg, fot. A. Znajewska-Pawluk

Od marcowej korekty rozkładu jazdy na zmodernizowanej linii kolejowej Otwock-Lublin Główny (lk7) podniesiona zostanie prędkość pociągów do 160 km/h. Najszybszy pociąg PKP IC z Lublina do Warszawy Wschodniej pojedzie w 1 godzinę 42 minuty, to o 17 minut szybciej.

Podniesienie prędkości na linii kolejowej było możliwe dzięki uzyskaniu certyfikacji dla nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Podróżni już korzystają z efektów prac PLK SA na odcinku z Otwocka do Lublina. W ramach inwestycji zmodernizowano m.in.: tory i sieć trakcyjną oraz 42 przejazdy kolejowo-drogowe na 150 km odcinku linii kolejowej nr 7. Pociągi przejeżdżają sprawniej po 13 nowych i 31 zmodernizowanych mostach i wiaduktach kolejowych. Pasażerowie korzystają z 77 nowych, bardziej komfortowych i wyższych peronów. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Lepszy dostęp do kolei w Lublinie zapewnia nowo wybudowany przystanek Lublin Zachodni. Zwiększyło się bezpieczeństwo za sprawą budowy 11 i modernizacji 4 przejść podziemnych.

Prace o wartości 3,5 mld zł, prowadzane są w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”.

Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą roboty budowlane na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer i prace przygotowawcze do modernizacji odcinka Warszawa Wawer – Otwock. Efektem realizacji projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II” będzie umożliwienie rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego poprzez budowę czterech torów między Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Dzięki temu skróci się czas przejazdu w relacjach dalekobieżnych, wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem. Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414