Powrót

Nowy przystanek w Ursusie i koniec największych utrudnień na kolei we wrześniu

Prace weszły w kolejną fazę. W nocy z 20 na 21 lipca zostanie otwarty tor nr 4 (Piastów- Włochy) natomiast prace będą prowadzone na torze nr 3 (Włochy-Piastów) linii podmiejskiej. Zamknięcia są związane z budową przejścia podziemnego pod torami podmiejskimi i dalekobieżnymi, przebiegającymi obok powstającego peronu. W końcowej fazie są roboty przy budowie odwodnienia i sieci trakcyjnej. Widać już postępy prac związanych z budową peronu wyspowego, umiejscowionego pomiędzy torami podmiejskimi. Wykonawca rozpoczął montaż konstrukcji, na której będzie opierało się zadaszenie. Tory, których przebudowa zakończy się z upływem sierpnia będą przebiegać teraz w odległości 11 metrów od siebie. Szerokość peronu o wysokości 76 cm wynosić będzie około  10 metrów, jego długość 200 metrów. Nowa infrastruktura zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z  dziećmi w wózkach, czy podróżnych z cięższym bagażem, którzy będą mogli skorzystać z wind. Architektura nowego przystanku jest wzorowana na peronach linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Zadaszenie nawiązuje  swoją formą do pozostałych przedwojennych przystanków na tej linii. Z peronu będzie prowadzić bezpieczne przejście do zbudowanego obok parkingu przesiadkowego Park and Ride.
Pierwsi pasażerowie, jak wynika z harmonogramu inwestycji, skorzystają z przystanku na przełomie 2013 i 2014 roku. Wykonawcą zadania jest Mostostal Warszawa S.A.  Koszt pierwszej części zadania (realizacja przejścia podziemnego) wynosi: 7 mln 581 tys. PLN brutto, a drugiej (budowa peronu i pozostałej infrastruktury): 8 mln 677 tys. PLN brutto.
Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie kolejnym przystankiem, który pozwoli na rozszerzenie oferty kolei w obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego w granicach stolicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2008 roku oddały do eksploatacji przystanki na trasie ze stolicy do Radomia: Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury. Rok 2012 przyniósł wzbogacenie sieci kolejowej na terenie Warszawy o podziemne połączenie do stołecznego lotniska i o nową stację: Warszawa Lotnisko Chopina. Od czerwca br. pasażerowie korzystają z nowego przystanku Warszawa Zacisze – Wilno, który powstał na linii kolejowej wybiegającej ze stacji Warszawa Wileńska w kierunku Wołomina i Tłuszcza. Z kolejnego nowego przystanku pasażerowie skorzystają w 2015 roku – przystanek Warszawa Mokry Ług powstanie w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne. 



Informacje dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Wydział prasowy
Biuro Komunikacji i promocji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl
tel. 22 47 336 40; 662 114 900