Powrót

Nowy przystanek kolejowy dla Warszawy

Nowy peron został zbudowany pomiędzy torami linii kolejowej łączącej Grodzisk Mazowiecki stacją Warszawa Zachodnia. Nowa infrastruktura została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z  dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem, którzy mogą skorzystać z wind. Architektura nowego przystanku jest wzorowana na peronach linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Zadaszenie nawiązuje  formą do pozostałych przedwojennych przystanków na tej trasie. Z peronu prowadzi bezpieczne przejście do zbudowanego obok parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź na prawie 350 miejsc. Parking, który obecnie wykorzystywany jest jeszcze jako parking osiedlowy dla mieszkańców okolicznych bloków, od 1 marca włączony zostanie do systemu P+R.

Przystanek Warszawa Ursus Niedźwiadek jest wspólną inwestycją miasta i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – samorząd sfinansował budowę przejścia podziemnego (a także parkingu P+R) a PLK peron i infrastrukturę kolejową. Wykonawcą inwestycji jest Mostostal Warszawa S.A.  Koszt pierwszej części (realizacja przejścia podziemnego) wynosi 7,581 mln zł, a drugiej (budowa peronu i pozostałej infrastruktury) 8,677 mln zł.

Warszawa Ursus Niedźwiadek jest kolejnym przystankiem, który pozwala na rozszerzenie oferty samorządowych przewoźników w obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego w granicach stolicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2008 roku oddały do eksploatacji przystanki na trasie ze stolicy do Radomia: Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury. Rok 2012 przyniósł wzbogacenie sieci kolejowej na terenie Warszawy o podziemne połączenie do stołecznego lotniska i o nową stację: Warszawa Lotnisko Chopina. Od czerwca 2013 roku pasażerowie korzystają z nowego przystanku Warszawa Zacisze – Wilno, który powstał na linii kolejowej wybiegającej ze stacji Warszawa Wileńska w kierunku Wołomina i Tłuszcza. Z kolejnego nowego przystanku pasażerowie skorzystają w 2015 roku – przystanek Warszawa Mokry Ług powstanie w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne.

Pasażerowie mają do wyboru Szybką Kolej Miejską – linię S1 albo pociągi Kolei Mazowieckich, w których są honorowane – w ramach Wspólnego Biletu – bilety ZTM od dobowego „wzwyż”. Przystanek jest przystankiem granicznym między pierwszą a drugą strefą biletową. Oznacza to, że pasażerowie wsiadający na nim do pociągów jadących w kierunku centrum Warszawy, mogą korzystać z biletów ważnych w pierwszej strefie biletowej. Dla ułatwienia pasażerom przesiadki z autobusów do pociągów Zarząd Transportu Miejskiego uruchamia nowy przystanek autobusowy URSUS-NIEDŹWIADEK 11 na ul. Orląt Lwowskich za skrzyżowaniem z ul. M. Keniga (w kierunku ul. S. Wojciechowskiego), blisko wejścia do przejścia prowadzącego na peron. Dzięki niemu pasażerowie linii 187 będą mieli wygodną przesiadkę do pociągu.

Równocześnie uruchomieniem przystanku kolejowego zlikwidowana została linia autobusowa 394. Jej zadaniem było połączenie osiedla Niedźwiadek z przystankiem kolejowym Ursus. Po uruchomieniu przystanku kolejowego Warszawa Ursus Niedźwiadek, z którego będą korzystać mieszkańcy osiedla, linia straciła rację bytu. 

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 883 354 177
rzecznik@plk-sa.pl
 

Kontakt z zespołem prasowym 
Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie:
http://www.ztm.waw.pl/?c=154&l=1

Pliki do pobrania