Powrót

Nowy przystanek dla aglomeracji łódzkiej gotowy!

Przystanek Zgierz Jaracza usytuowany jest w pobliżu wiaduktu nad ulicą Szczawińską. Obiekt jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Obok przystanku znajdują się miejsca parkingowe i stojaki na rowery. Pasażerowie z województwa łódzkiego korzystają już z 19 nowych i zmodernizowanych peronów, przy których zatrzymują się pociągi regionalne. 
Wartość całego projektu to ponad 42 mln zł netto. Dotacje unijne przyznane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego pokryją 85 proc. kosztów (36 mln zł netto). Kolejne 6,4 mln pochodzi od podmiotów współrealizujących inwestycję: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP S.A., miasta Łódź oraz gminy Zgierz.
Inwestycja uzupełni pozostałe projekty kolejowe realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie aglomeracji łódzkiej, o łącznej wartości ponad 1,5 miliarda złotych.
Pierwszym zadaniem, które pozwoliło na usprawnienie dojazdów koleją do Łodzi była modernizacja trasy z Łodzi do Łowicza. Odcinek między Zgierzem, a Łowiczem został zmodernizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2011 roku. Prace za ponad 65 milionów złotych umożliwiły wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na trasie liczącej 47 kilometrów. Wymieniono wtedy m.in. tory oraz zmodernizowano 43 przejazdy kolejowo-drogowe. Wykonanie tych robót pozwoliło na przywrócenie na tym odcinku prędkości 90 km/h.
Rozszerzeniem budowy ŁKA jest rewitalizacja linii kolejowej Łódź Widzew – Zgierz. Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów. Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wzrośnie do 100 km/h. Podróżni będą mogli ponownie korzystać z trzech przebudowanych przystanków: Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek – od wielu lat wyłączonych z eksploatacji. Przystanek Łódź Radogoszcz z nową nazwą – Łódź Marysin – zostanie przesunięty o ok. 500 m w stronę ulicy Strykowskiej, co umożliwi pasażerom wygodniejsze przesiadki do autobusów lub tramwajów. Realizacja robót została zaplanowana na lata 2013 – 2014. Wartość projektu wynosi ponad 18 mln zł netto. 

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. + 48 662-114-900
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl