Powrót

Nowy peron na stacji Gdańsk Wrzeszcz

Ostatnie prace na peronie

Na nowym peronie nr 1 zakończyły się już prace konstrukcyjne. Gotowa jest także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki przystanku SKM. Docelowo na zmodernizowanej stacji Gdańsk Wrzeszcz pasażerowie będą mieli do dyspozycji trzy wygodne perony – o jeden więcej niż dotychczas. 


Stacja dla wszystkich

Nowy peron nr 1 został wyposażony w nowoczesny system oznakowania dotykowego dla osób niewidomych oraz niedowidzących. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią im przemieszczanie się, informując o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. 


Sprawniej w aglomeracji, szybciej między regionami

PLK uczestniczy w inwestycji, która już w 2015 roku będzie jednym z filarów połączenia Trójmiasta z Kaszubami i zapewni sprawne połączenie aglomeracyjne. Zmodernizowana stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie stacją przesiadkową dla budowanej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. 

Stacja jest również ostatnim elementem modernizacji magistrali Warszawa – Gdynia. Od grudnia przejazd najszybszych pociągów ze stolicy do Trójmiasta zostanie skrócony do 2 godzin i 58 minut. 

Modernizacja stacji Gdańsk Wrzeszcz w liczbach:
  • 60 km okablowania jest potrzebne dla zapewnienia na stacji nowego sterowania ruchem kolejowym 
  • 11 km torów zostanie ułożonych w nowym układzie torowym stacji 
  • 1758 m2 będzie miał nowo budowany peron 



Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 662 114 900
rzecznik@plk-sa.pl


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Pliki do pobrania