Powrót

Most Gdański – żegnamy 9 starych przęseł

Zdjęcie do informacji prasowej - Most Gdański

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą przebudowę półkilometrowego, południowego Mostu Gdańskiego od listopada. Wykonawca zdemontował już szyny, mostownice (drewniane podkłady) i sieć trakcyjną. Zdejmowane są stare przęsła. Na barkach ustawiane są specjalne konstrukcje, do precyzyjnego i bezpiecznego ściągania metalowych przęseł z kamiennych podpór. Każde z siedmiu przęseł  waży około 250 ton, a dwa skrajne po 60 ton. Konstrukcje będą odstawione na praski brzeg Wisły. Przyczółki i filary zostaną wzmocnione. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjna.  

Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.

Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
668 679 414