Powrót

Modernizacja stacji w Siedlcach na półmetku

Na stacji w Siedlcach widać pierwsze efekty prac rozpoczętych pod koniec 2013 roku. Pasażerowie będą mogli w przyszłym miesiącu korzystać z pierwszego nowego peronu o długości 400 metrów. Zostały na nim już zainstalowane cztery nowe wiaty. Wykonawca zbudował już połowę tunelu dla pieszych, a także połowę tunelu drogowego, dzięki któremu kierowcy w Siedlcach zyskają nowy, bezkolizyjny przejazd pod torami. Obecnie prowadzone prace przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Siedlcach obejmują również wymianę torów o łącznej długości 7,6 km - wymieniono już ponad 5 km. W ramach modernizacji PLK wykonała też połowę prac na dwóch wiaduktach kolejowych w ciągu ulicy Partyzantów i Łukowskiej.
Kompleksowa modernizacja peronów w Siedlcach, która obejmuje budowę dziewięciu wiat oraz instalację nowoczesnego systemu nagłośnienia i elektronicznych tablic informacyjnych, podwyższy komfort i standard podróży. Dzięki instalacji wind, perony będą dostępne np. dla rodziców z dziećmi w wózkach i osób niepełnosprawnych. 

Prowadzona przez PLK modernizacja peronów i torów jest częścią projektu polegającego na przebudowie trzech stacji – w Łukowie, Międzyrzecu Podlaskim i w Siedlcach. Obejmuje łącznie przebudowę ponad 30 przejazdów, 9 peronów, 6 nastawni, 4 wiaduktów oraz 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych. Inwestycja obejmuje także roboty torowe, po zakończeniu których pociągi na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa dzięki budowie bezkolizyjnych przejazdów kolejowo -drogowych oraz zamontowaniu monitoringu na każdej stacji oraz na przejazdach. Wartość robót, które zgodnie z umową wykonawca ma zakończyć w drugiej połowie 2015 roku przekracza pół miliarda złotych.

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 662 114 900
rzecznik@plk-sa.pl

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.