Powrót

Modernizacja stacji Radom – pierwsze prace

Wykonawca rozpoczął pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej łączącej stolicę z Radomiem. Szeroki zakres robót obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Na stacji w Radomiu od czwartku pracują pierwsze ekipy, które zajmują się demontażem sieci trakcyjnej i innych elementów infrastruktury kolejowej. 

Od wtorku prace obejmą przejście podziemne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzgodniły z zarządcą dróg w Radomiu tymczasową drogę dojścia na stację. W czasie prac na południowej części stacji, przejście na perony będzie wiodło od placu Dworcowego.

Radomska stacja kolejowa całkowicie się zmieni. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. 

W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. 

W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym – skomputeryzowanej nastawni pozwalającej dyżurnym ruchu zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów.


Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”. Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki.





Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900