Powrót

Modernizacja mostów na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry

Pogoda sprzyja postępowi modernizacji mostów kolejowych na linii nr 274, na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie. Prace zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzone są jednocześnie na trzech mostach w dolinie rzeki Bystrzycy odległości ok. 17 km od Wrocławia. 

Dwutorowa zelektryfikowana linia przebiega nad Młynówką, Bystrzycą i terenem zalewowym - Suchodołem. Prace prowadzone są obok przejeżdżających pociągów. Stare stalowe konstrukcje mostowe są wymieniane na żelbetowe. Wykonano już roboty pod jednym torem. Od lutego trwał demontaż konstrukcji mostowych pod sąsiednim. 

Obecnie najbardziej zaawansowane są prace na moście nad Suchodołem, gdzie wykonano już nową, ramową konstrukcję żelbetową, a w torowisku mostu położony jest nowy tłuczeń. Ponad pięćdziesięciometrowa przeprawa nad Suchodołem jest najdłuższą z trzech modernizowanych i składa się z trzech żelbetowych konstrukcji ramowych.

Nad Bystrzycą trwają prace przy betonowaniu przyczółka kolejnego mostu, a nad Młynówką prowadzone są roboty przy zbrojeniu konstrukcji ramowej. Ukończenie prac i przywrócenie ruchu na dwóch torach planowane jest w III kwartale br. 

Nowe tory na zmodernizowanych obiektach mostowych pozwolą  na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/godz. Efektem końcowym będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu oraz skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia w kierunku Wałbrzycha i Jeleniej Góry. 

Prace na mostach w dolinie Bystrzycy to kolejny etap poprawy stanu linii nr 274 z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry. W 2010 r. czas przejazdu wynosił prawie 3,5 godz. a obecnie najszybszy pociąg pokonuje trasę w 2 godz. 6 min. 

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 662 114  900