Powrót

Maszyny na Wiedence szykują lepsze podróże z Zawiercia do Częstochowy

Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. Zwiększy się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Z myślą o podróżnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają dostępność stacji Poraj oraz przystanków Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin. To kolejny etap działań w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie”. Do czerwca perony przy jednym z torów będą wyższe z antypoślizgową nawierzchnią i dobrze oświetlone. Staną na nich nowe wiaty i ławki. Dla podróżnych będą informacje głosowe oraz umieszczone w gablotach. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwo dostaną się na perony dzięki pochylniom. W Żarkach Letnisko budowane jest przejście podziemne.

Na odcinku Myszków – Poraj jeden z dwóch torów wymieniany jest na nowy. W czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. PLK wybudowały też nową nastawnię w stacji Poraj, a nowoczesne urządzenia, które zostaną tam zamontowane, zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Na odcinku Poraj – Częstochowa, podróżni korzystają z wygodnych peronów na przystankach Korwinów i Częstochowa Raków. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Teraz wymieniany jest drugi tor i równocześnie przebudowywane są leżące przy nim perony. W Częstochowie Raków obsługę ułatwią windy. Obecnie jest remontowane przejście podziemne, w którym będą zamontowane dźwigi. Prace przewidziano do czerwca.

Podróżni korzystają już z wygodnego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach z Zawiercia do Myszkowa. Przebudowywany jest drugi peron na stacji Myszków.

Po zakończeniu prac pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.

Wartość zadania wynosi 380 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości ok. 200 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2020 roku.

Inwestycja w liczbach to m.in.:

  • 10 stacji i przystanków bardziej dostępnych dla pasażerów
  • 15 przejazdów kolejowo–drogowych z dodatkowymi urządzeniami
  • 88 km nowych torów
  • 88 km nowej sieci trakcyjnej
  • 20 mostów przebudowanych

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Głowacka
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 697 044 571