Powrót

Łódzkie: w Głownie i Strykowie powstają nowe kładki nad torami

Stryków - budowa kładki nad torami, maszyny pracownicy fot. Janusz Błachut

W Głownie i Strykowie prace budowlane wchodzą w zasadniczą fazę. Przygotowane zostały fundamenty pod budowę betonowych podpór, na których osadzona zostanie główna konstrukcja przeprawy nad torami. Każda z kładek będzie liczyła około 42 metrów długości oraz około 3 metrów szerokości.

Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększą dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem, opiekunom z dziećmi w wózkach lepszy dostęp do pociągów zapewnią windy. Będzie dogodne połączenie stacji z miastem.

Budowa konstrukcji nośnych w Głownie i Strykowie bezpośrednio nad torami, podtrzymujących ją podpór, a także remont mostu kolejowego w Głownie (w ramach oddzielnego zadania) wymagają wprowadzenia zmian w ruchu pociągów. Od 11 lipca na odcinek Zgierz – Łowicz Główny za wszystkie pociągi ŁKA kursujące na tej trasie wyjechały autobusy. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładach jazdy. Informacje są również dostępne na portalpasazera.pl.

Podróżni i mieszkańcy skorzystają z nowych kładek w Głownie i Strykowie w 2023 roku.

Prace w Głownie i Strykowie są realizowane w ramach projektu o wartości ok. 50 mln zł netto „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Zadanie jest współfinansowane w 85 proc. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Projekt obejmuje również budowę nowego przystanku Pabianice Północ i przebudowę dworca Zduńska Wola.

Lepsza obsługa na stacji i dworcu w Zduńskiej Woli

Na stacji Zduńska Wola prace realizowane wspólnie z miastem zwiększą funkcjonalność dworca. Powstanie zadaszenie na trasie do przejścia podziemnego, nowe jezdnie i chodniki.

Roboty rozpoczęły się w czerwcu. Remont przechodzi elewacja budynku i wnętrze dworca. Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.

Po modernizacji budynek stanie się bardziej funkcjonalny. Zapewni to nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną. Łączenie podróży koleją i innymi środkami transportu zapewni budowa stanowisk dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów.

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02