Powrót

Lepiej wyposażone pojazdy PLK przyśpieszyły prace torowe

Wózek motorowy WM-15K pracuje na torach. fot. Adam Kwaśniewski Kolsam sp. z o. o.

Szybsze i sprawniejsze prace interwencyjne i utrzymaniowe pozwalają lepiej dbać o punktualne przejazdy pociągów. Dwanaście zmodernizowanych wózków motorowych typu WM-15K służy kolejarzom do bieżących działań. Sprawną obsługę robót zapewniają m.in. zdalnie sterowane żurawie hydrauliczne o zwiększonym do blisko 8 m zasięgu. Zamontowany na pojazdach sprzęt pozwala na szybki załadunek i wyładunek szyn i materiałów sypkich. Bezpieczne prace gwarantują m.in. dodatkowe podpory stabilizujące i blokada strefy pracy dźwigu, ograniczająca pole działania podczas prac przy czynnych torach.

Bieżące utrzymanie jak najlepszych parametrów linii kolejowych wymaga nowoczesnego sprzętu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie modernizują posiadane pojazdy i kupują nowy sprzęt. Kilkanaście lepiej doposażonych pojazdów w praktyce oznacza bardziej wydajne działania na torach, a to sprzyja utrzymaniu bezpieczeństwa i punktualności przewozów – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zmodernizowane pojazdy są wsparciem w pracach zimowych. Odpowiedzenie wyposażenie pozwala na odśnieżanie torów.

Wózki mogą przewozić do 13 ton ładunku. Maksymalna prędkość to 80 km/h. Unowocześniony system napędowy jest bardziej ekonomiczny ekologiczny.

Pojazdy po modernizacji są lepiej dostosowane do potrzeb załogi. Kabina jest ogrzewana, ma wentylację i klimatyzację. Pracę w nocy ułatwiają nowe światła LED. Do wygodnej obsługi i sterowania służą dwa pulpity - osobno dla każdego kierunku jazdy. Rozbudowany system diagnostyczny pozwala szybko eliminować usterki.

Zmodernizowane pojazdy WM-15K pracują m.in. w województwie mazowieckim, podlaskim, śląskim, dolnośląskim i opolskim.

Lokomotywa usprawnia prace

Od grudnia 2021 r. zmodernizowana lokomotywa spalinowa (typu 6 Dh-1), wsparła działania Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Wykorzystywana jest do prac z maszynami torowymi i wagonami do robót utrzymaniowo-naprawczych. Maszynista w kabinie ma dobrą widoczność. Zastosowane systemy i urządzenia pozwalają jednoosobową obsługę pojazdu. Przed modernizacją wymagana była obsługa dwóch osób.

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239