Powrót

Krótsza podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa

Nowe, funkcjonalne perony z wiatami i elementami małej architektury podniosą komfort obsługi podróżnych na stacjach w Biskupicach, Krzywiźnie, Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Słupi, Kępnie, Domaninie oraz Ostrzeszowie. Zostaną podwyższone, co zdecydowanie ułatwi wsiadanie do pociągów. Obiekty są też dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej - powstają pochylnie, a poręcze i wypukłe pasy bezpieczeństwa dodatkowo ułatwią obsługę.

Do końca lutego wymieniono ponad 50 km torów i 28 rozjazdów, naprawiono też 30 obiektów inżynieryjnych. Trwają prace przy budowie peronów. Obecnie prace toczą się na odcinku z Kluczborka do Krzywizny, gdzie kolejarze wymieniają tor. W Krzywiźnie, Kluczborku, Byczynie i Kostowie wymieniane są rozjazdy kolejowe – ważne elementy linii, które pozwalają na przejazd pociągu z jednego toru na drugi i wpływają na bezpieczną jazdę. Nowe tory pozwolą rozpędzić się do 120 km/h. Dzięki nim składy pojadą też ciszej. 

Rewitalizacja 60 km linii kolejowej nr 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa rozpoczęła się w 2014 r. i potrwa do sierpnia br. 

Rewitalizacja to odtworzenie pierwotnych parametrów linii, np. związanych z dopuszczalną prędkością, które zostały utracone podczas długoletniej eksploatacji. Jest mniej skomplikowana i czasochłonna niż modernizacja, m.in. nie wymaga długich procedur administracyjnych i dokumentacji projektowej, dzięki czemu szybko i sprawnie osiągane są lepsze warunki jazdy pociągów.

Rewitalizacja odcinka pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem to jedno z zadań, które poprawią podróż pomiędzy Katowicami a Poznaniem. Prace zlecone przez PLK trwają także na odcinkach z Kalet do Kluczborka, Kalet do Strzebinia, pomiędzy Bytomiem Północ a Tarnowskimi Górami oraz między Ostrzeszowem i Ostrowem Wielkopolskim. Realizacja tych projektów usprawni komunikację pasażerską oraz towarową między Śląskiem i Wielkopolską. Dla podróżnych oznacza to skrócenie przejazdu z Katowic do Poznania o 1,5 godziny.

Liczby inwestycji Kluczbork - Ostrzeszów:
  • 86 km nowych torów
  • 62 nowe rozjazdy
  • 36 odnowionych przejazdów
  • 12 odnowionych peronów



Rewitalizacja prowadzona jest w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239