Powrót

Kraków – prace i zmiany w kursowaniu pociągów

Prace budowlane, na najważniejszej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Przebudowywana jest linia kolejowa na długości niemal 20 kilometrów. Roboty trwają równolegle na całej jej długości – od przebudowy wiaduktu nad ul. Racławicką w Krakowie do prac przy torach i przystanku w podkrakowskich Węgrzcach Wielkich.


Rozkład pozwoli realizować inwestycje dla lepszych podróży

Wprowadzenie pięciogodzinnej przerwy w kursowaniu pociągów, na krakowskiej linii średnicowej, pozwoli wykonawcy zintensyfikować i bezpiecznie prowadzić prace przy przebudowie obiektów i budowie estakad kolejowych w centrum miasta. Roboty będą się odbywać jednocześnie na całej długości placu budowy.


Kraków – korekta rozkładu jazdy

Od  niedzieli 11 marca pociągi będą kursować według zmienionego rozkładu jazdy. Poza godzinami szczytu istotne zmiany czekają pasażerów niektórych pociągów na Krakowskim Węźle Kolejowym. Szczególnie pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym w godz. 9:30 - 14:40

Z myślą o pasażerach PLK wraz z przewoźnikami przygotowały akcję informacyjną o zmianach. Na wszystkich przystankach w Krakowie i w kraju, w regularnych odstępach, wygłaszane są komunikaty o zmianach w kursowaniu pociągów. Plakaty i nowe rozkłady jazdy pojawiły się w gablotach na stacjach i przystankach. Dodatkowo na najważniejszych stacjach pojawią się mobilni informatorzy a podróżni będą otrzymywać ulotki z kompletem informacji.

Szczegółowe informacje o rozkładzie jazdy pociągów dostępne są na portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl oraz na stacjach i przystankach w formie plakatów. 


Zmiany w kursowaniu pociągów

Niektóre pociągi dalekobieżne, pojadą objazdami. Pasażerowie chcący dostać się do Krakowa będą mieli możliwość przesiadki na stacjach w Miechowie i Bochni (w zależności od której strony podróżują). Natomiast pasażerowie pociągów podmiejskich będą mieli możliwość przesiadki na komunikację zastępczą. Odjazdy z Krakowa Głównego w kierunku północnym i zachodnim będą bez zmian.


Efekty przebudowy linii E30

Głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki, a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania.

Pociągi pojadą po nowych mostach a na Wiśle. Prace zakończą się w 2020 roku. Wartość ich szacowana jest na niemal 1 mld zł.

Więcej o projekcie na stronie  http://krakow-rudzice.pl  

 

Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik

Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
piotr.hamarnik@plk-sa.pl
T: + 48 605 352 883

„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”.