Powrót

Kolejny przetarg na E30

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na kompleksowym przeprowadzeniu działań informacyjnych i promujących w ramach projektu POIiŚ 7.1 - 30 „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III.” Działania informacyjne i promujące tj. artykuły w prasie, współpraca z mediami, konferencje prasowe, seminaria, materiały na stronie internetowej, telewizyjne i radiowe spoty informacyjne powinny być skierowane do: ogółu społeczeństwa, partnerów społecznych i gospodarczych, mediów regionalnych i ogólnopolskich, administracji rządowej i samorządowej oraz organizacji pozarządowych. Działania informacyjne i promujące maja na celu: • zapewnienie kompleksowej, rzetelnej i stałej informacji o projekcie, roli Unii Europejskiej w jego finansowaniu, a co za tym idzie rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce;
• budowanie świadomości społecznej dotyczącej istnienia Funduszu Spójności (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko), jego dostępności, roli oraz korzyści jakie oferuje;
• utrwalenie przekonania, że wykorzystane środki Funduszu Spójności przyczyniają się do rozwoju infrastruktury kolejowej, a tym samym rozwoju gospodarczego kraju i Unii Europejskiej;
• informowanie o planowanej organizacji robót, prowadzeniu ruchu pociągów podczas robót, o utrudnieniach dla pasażerów, wynikających z prowadzonych robót budowlanych.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 04.08.2010, o godzina 10:00.
Termin wykonania umowy od dnia podpisania umowy do 30.01.2015 r.
„Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III.” obejmuje przebudowę linii kolejowej nr 91 na odcinku Kraków – Rzeszów, który liczy 138,9 km. Projekt ten realizowany jest w południowo-wschodniej Polsce, w województwach małopolskim i podkarpackim. Modernizowany odcinek jest częścią linii kolejowej E30 należącej do Korytarza III stanowiącego element sieci TEN-T. III Paneuropejski Korytarz Transportowy swój początek bierze w Berlinie, biegnie przez Drezno na wschód do przejścia granicznego Gorlitz - Zgorzelec, a następnie przez najważniejsze ośrodki na południu Polski: Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Rzeszów, Przemyśl na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa. Modernizacja ma doprowadzić do dostosowania przedmiotowego odcinka linii kolejowej do warunków technicznych wynikających z umów AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego), w tym m.in. do uzyskania dopuszczalnego nacisku na oś w wysokości 221 kN. Linia przeznaczona będzie dla ruchu pasażerskiego z prędkością Vmax = 160 km/h oraz prowadzenia pociągów towarowych z prędkością Vmax = 120km/h.    

www.pois.gov.pl

 

„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.”

   

Informacje dla mediów
Robert Kuczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22/4732147, e-mail:
ir.rzecznik@plk-sa.pl