Powrót

Koleją do atrakcji Doliny Popradu

Stary Sącz, nowy peron z wiatami i oznakowaniem, po obu stronach stoją pociagi, fot. Krzysztof Dzidek

Na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów oraz na l. nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój zakończyliśmy najważniejszy etap prac, który pozwala na wznowienie bezpośrednich połączeń pociągiem do Muszyny i Krynicy Zdrój. Zadania inwestycyjne objęły modernizację peronów na stacjach i przystankach, a także torów, obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów kolejowo-drogowych i sieci trakcyjnej. Dzięki tym realizacjom zapewniamy coraz lepszy standard podróży i ułatwiamy dostęp do atrakcji turystycznych oraz uzdrowiskowych w Dolinie Popradu.

Pasażerowie będą mogli korzystać z nowoczesnych peronów wyposażonych w nowe oznakowania, tablice informacyjne, wiaty, ławki oraz ścieżki dotykowe i pochylnie, co znacznie ułatwi podróżowanie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Od 12 czerwca wygodniej wsiądą do pociągów na stacjach i przystankach: Tuchów, Andrzejówka, Stary Sącz, Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój.

Wyremontowane tory, sieć trakcyjna oraz 23 przejazdy kolejowo-drogowe i 60 obiektów inżynieryjnych na odcinku Stary Sącz – Leluchów sprawią, że pociągi przyspieszą.

W trakcie ruchu pociągów prowadzone będą dalsze prace, m.in. związane z wymianą urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które pozwolą na sukcesywne podnoszenie prędkości i eliminowanie istniejących ograniczeń na wielu przejazdach kolejowo-drogowych. Od nowego rozkładu jazdy 2025/2026 możliwe będzie podniesienie V nawet do 120 km/h na przeważającej części odcinka Stary Sącz – Rytro. Na odcinku Rytro – granica państwa, dzięki przeprowadzonej regulacji toru podniesiona zostanie prędkość o 20/30 km/h. Od grudniowego rozkładu jazdy czas przejazdu pociągów skróci się o około 10 minut.

Modernizacja peronów na 13 stacjach i przystankach na linii nr 96 i 105 za 73 mln zł zrealizowana została w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.

Zadania w zakresie torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych o łącznej wartości blisko 118 mln zł finansowane są ze środków własnych Spółki oraz Krajowego Programu Kolejowego.

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153

Pliki do pobrania