Powrót

Kolej przygotowana na upały

Na sieci kolejowej w stałej gotowości do działań są 172 zespoły szybkiego usuwania usterek. Zabezpieczono 66 pociągów sieciowych – wykorzystywanych do przeglądu i naprawy sieci trakcyjnej.

Na trasach szczególnie narażonych na wysokie temperatury są dodatkowe kontrole. Monitoring sytuacji na kolei jest prowadzony szczególnie w godzinach popołudniowych, w czasie najwyższych temperatur. Jazdy patrolowe i dodatkowe obchody odbyły się w ciągu ostatniej doby na 1 260 km linii kolejowych, m.in. na trasach: Łapy – Białystok – Łapy, Reda – Hel – Reda i Kościerzyna – Gdynia Główna – Kościerzyna. Szlaki kolejowe są obserwowane przez maszynistów. PLK prowadzą także monitoring sytuacji pogodowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z przewoźnikami w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu podróży. Przez całą dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. CWK zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku zmian spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej.

Prosimy o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą. W razie ewentualnych opóźnień pociągów wynoszących powyżej 120 min pasażerowie mogą skorzystać z napojów, które są wydawane na największych dworcach. PKP S.A. stara się, w miarę możliwości, zapewnić chłodne napoje dla wszystkich pasażerów, którzy doświadczyli trudności w podróży m.in. w związku z wysokimi temperaturami. Załogi pociągów PKP Intercity, pracownicy ochrony dworca i funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.

Kolejarze pamiętają również o podróżujących ze zwierzętami. W ramach działań Fundacji Grupy PKP na 19 dworcach ustawiono miski z wodą. Na sieci kolejowej, w wybranych punktach, zgromadzono dodatkowe zapasy wody na ewentualność potrzeby rozdania jej w przypadku nieplanowanego zatrzymania pociągu.

Informacje o ruchu pociągów dostępne na portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl.

Kontakt dla mediów:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239

PKP Intercity S.A.
Katarzyna Grzduk
Rzecznik prasowy
rzecznik@intercity.pl
T: + 48 505 554 384

PKP S.A.
Michał Stilger
Rzecznik prasowy
michal.stilger@pkp.pl
T: + 48 798 962 993

Pliki do pobrania