Powrót

Kobyłka, Jasienica, Łochów i Topór – bezkolizyjnie z koleją

- Budowę bezkolizyjnych przejazdów wpisujemy w modernizacje linii kolejowych. Zapewniają miastom sprawniejszą komunikację. Wzrasta także bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Takie rozwiązania realizujemy sami i wspólnie z samorządami. Skorzystały na tym m.in. miejscowości na trasie Poznań – Leszno. W najbliższych latach więcej bezkolizyjnych skrzyżowań będzie też na trasie z Warszawy do Białegostoku – mówi Arnold Bresch członek Zarządu - Dyrektor Ds. Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.  

Dzięki podpisanym przez PLK umowom będą trzy wiadukty drogowe, tunel drogowy i przejście pod torami w Kobyłce, Jasienicy, Łochowie i Toporze.

W Kobyłce powstaną dwa bezkolizyjne obiekty. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej DW 634) zastąpi przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a piesi i kierowcy zyskają swobodną i bezpieczną drogę pomiędzy przedzielonym linią kolejową miastem.

W Łochowie nowy wiadukt drogowy połączy dwie części miasta (północną z południową) oraz zapewni dojazd do miejscowości Jasiorówka. Lokalizację ustalono nad linią kolejową Warszawa – Białystok (nr 6) w ciągu drogi krajowej nr 50, w pobliżu skrzyżowania DK nr 50 z ul. Przemysłową. To drugie istotne ułatwienie w systemie komunikacji miasta. 4 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na budowę w Łochowie tunelu pod torami, który powstanie w miejsce przejazdu kolejowego, znajdującego się na ul. Wyszkowskiej w Łochowie (w ciągu drogi krajowej numer 62).

W Toporze PLK wybudują wiadukt drogowy w ciągu drogi krajowej nr 50, nad linią kolejową nr 6 - prowadząca z Zielonki w kierunku Białegostoku. Wiadukt drogowy to korzyści dla mieszkańców pobliskich miejscowości i podróżujących w kierunku Ciechanowa i Ostrowi Mazowieckiej. Ruch samochodowy będzie płynniejszy. Zyskają również pasażerowie pociągów – wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

W Jasienicy będzie bezpieczne przejście pod torami dla pieszych i rowerzystów. Lokalizację ustalono pod linią kolejową nr 13, równolegle do linii nr 6. Obiekt ułatwi mieszkańcom osiedla po zachodniej stronie torów dojście do peronów. Takie rozwiązanie wyeliminuje przechodzenie przez tory w miejscach zabronionych na ruchliwej trasie Warszawa – Białystok. 

Na trasie z Warszawy do Białegostoku zaplanowano budowę łącznie 35 bezkolizyjnych przejść i przejazdów.   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś  
  • Umowa za 34,5 mln zł z firmą PW Banimex Sp. z o.o na wiadukt i tunel drogowy w Kobyłce oraz przejście pod torami w Jasienicy. 
  • Umowa za 27,8 mln zł na wiaduktów drogowych w Łochowie i Toporze. Prace wykona firma Budrex-Kobi Sp. z o.o. 

Zaprojektowanie i budowa bezkolizyjnych skrzyżowań zaplanowane jest w latach 2017 - 2019. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu: "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne" i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Wartość całego projektu wynosi ponad 1 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego CEF wynosi prawie 787 mln zł.


Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239


"Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji"