Powrót

KDP na Kongresie

KOLEJ DUŻYCH PRĘDKOŚCI NA KONGRESIE: Sukces kolei dużych prędkości w Polsce możliwy jest tylko z sukcesem modernizacji kolei konwencjonalnej - powiedział Marek Pawlik, wiceprezes PLK uczestnik kongresowej debaty Kolej Dużych Prędkości. W dyskusji uczestniczyli także: Nicolas Halamek, customer director, ALSTOM Transport, Zbigniew Jakubas, inwestor giełdowy, właściciel spółek Newag i Ferocco, Janusz Malinowski, prezes zarządu, PKP Intercity SA., Andrzej Massel, podsekretarz stanu, Ministerstwo Infrastruktury, Janusz Piechociński, poseł na sejm RP, wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury, Wojciech Suchorzewski, Politechnika Warszawska. Moderatorem był Piotr Faryna, dyrektor, Railway Business Forum Rozmówcy rozmawiali o tym: czy Polskę stać na projekt kolei dużych prędkości, czy KDP jest projektem elitarnym? Temat budził tak duże zainteresowanie, ze nie zdołano wyczerpać wszystkich zagadnień. KDP tak, ale nie kosztem kolei konwencjonalnej - mówił Janusz Piechociński, poseł na sejm RP. Profesor Wojciech Suchorzewski zauważył, że pojęcie KDP należy traktować w sposób szeroki, obejmujący także kolej o prędkości 200 km/h i bezwzględnie nie kosztem utrzymania dobrego stanu linii konwencjonalnych. Andrzej Massel, podsekretarz stanu, Ministerstwo Infrastruktury uważa, że rozwój KDP należy rozpatrywać w kilku horyzontach. Obecnie konieczne jest tez przesunięcie akcentu z modernizacji na rewitalizację linii, aby szybciej uzyskiwać pozytywne efekty.    

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.