Powrót

Inwestycja ułatwi podróże koleją z Mielca do Dębicy

Prace rozpoczną się na stacji Mielec oraz na odcinku Mielec – Kochanówka Pustków. W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych. Przebudowa obejmie 32 km toru.

Stacja Mielec z windami i przejściem pod torami

W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują peron dwukrawędziowy. Peron będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy ułatwią komunikację na stacji osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą one umieszczone przy wyjściu na peron oraz po obu stronach przejścia podziemnego. Nowy obiekt pod torami, zapewni także mieszkańcom dogodną komunikację między dzielnicami, leżącymi po obu stronach stacji. W marcu rozpocznie się wymiana torów i rozjazdów. Następnie budowane będą obiekty, służące dobrej obsłudze podróżnych.

Nowe tory między Mielcem a Kochanówką Pustków

Wiosną wykonawca przystąpi do wymiany torów i rozjazdów między Mielcem a Kochanówką Pustków. Prace obejmą kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych. Będzie wymieniana jezdnia. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie i sygnalizacja przejazdowa. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym.

Dzięki inwestycji, sprawniej i bezpieczniej będzie na 40 skrzyżowaniach drogi z torami, min. na terenie Mielca (ul. Witosa, Wiesiołowskiego, Jagodowa, Kolejowa) oraz w gminie Przecław.

Rewitalizacja trasy Padew-Mielec-Dębica pozwoli na wznowienie ruchu pasażerskiego. Dla mieszkańców oznacza to lepszą komunikację w regionie. Na 9 stacjach i przystankach zapewniona będzie komfortowa obsługa podróżnych. Uwzględnione zostały rozwiązania dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Inwestycja na trasie Mielec-Dębica oznacza również sprawniejsze przewozy ładunków. Zapewni to wymiana torów, przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych. Zwiększy się przez to prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 70 km/h.

Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego - 166 355 438,06 PLN.

 

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
T: + 48 694 480 153
dorota.szalacha@plk-sa.pl

Inwestycja w liczbach

- 32 km wymienionych torów

- 9 stacji i przystanków przebudowanych: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia

- 1 przejście pod torami wybudowane w stacji Mielec

- 3 windy na stacji Mielec  

- 37 obiektów przebudowanych (6 mostów, 31 przepustów)

- 40 przejazdów kolejowo-drogowych przebudowanych (min. Mielec, Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia)