Inwestujemy miliony w wygodne podróże z Krakowa do Oświęcimia

Do końca listopada wyremontujemy most kolejowy nad Skawą, pomiędzy Zatorem a Spytkowicami. Dzięki naprawie stalowej konstrukcji znikną ograniczenia prędkości w tym miejscu, a pociągi będą mogły pokonywać przeprawę z prędkością do 100 km/h. To największe z wielu zadań, które Polskie Linie Kolejowe zrealizują w najbliższych miesiącach przy linii kolejowej nr 94. Kończymy oczyszczać i stabilizować nawierzchnię torów na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Opatkowice. Do końca lipca potrwają podobne prace pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą. Działania specjalistycznych, ciężkich maszyn torowych pozwolą na utrzymanie parametrów linii kolejowej, poprawę komfortu przejazdu i bezpieczeństwa ruchu pociągów. Duże zmiany czekają również podróżnych na przystankach w Zelczynie i Wielkich Drogach. W obu tych miejscowościach zaplanowaliśmy modernizację peronów, która ułatwi dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się i poprawi wygodę korzystania z przystanków.
- Dojazd pociągiem do Krakowa od strony Oświęcimia, Skawiny i Spytkowic cieszy się coraz większą popularnością wśród mieszkańców regionu. Chcemy, by podróżni mogli korzystać z wygodnej infrastruktury, a czasy przejazdu były coraz lepsze – mówi Andrzej Lipski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Polskie Linie Kolejowe kontynuują inwestycje w komfort podróży na szlaku łączącym Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem. W poprzednich latach wyremontowaliśmy perony na przystankach Spytkowice Kępki, Brzeźnica i Półwieś. Nowe przystanki powstały w Zatorze, Skawinie i Krakowie. W sumie w latach 2019 – 2024 PLK SA przeznaczyły ok. 400 mln zł ze środków budżetowych na poprawę warunków podróży na linii kolejowej 94.