Powrót

Dzięki PLK w Warce nad torami przejedziemy na drugą stronę miasta

Jezdnia i chodnik na wiadukcie drogowym w Warce, w tle auto i rowerzysta, fot. Katarzyna Janiak

Drogowy wiadukt w Warce na ul. Bielańskiej/ ul. Lotników zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Nowy obiekt to bezpieczniejsze przejazdy pociągów i lepszy system komunikacji drogowej. Kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami podczas przejazdu pociągu.

– Efektywnie wykorzystywane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środki unijne to nowoczesna, bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Mieszkańcy Warki, wraz z modernizacją linii radomskiej, zyskali większe bezpieczeństwo i sprawniejszą komunikację między dwoma częściami miasta – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Mieszkańcy Warki zyskali wiadukt drogowy, który usprawnił ruch w mieście. Obiekt ma szerokość ponad 13 metrów – po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na wiadukcie jest również ścieżka pieszo-rowerowa. Długość drogi na wiadukcie to ok. 200 metrów. Przebudowany został układ drogowy. Przy wiadukcie powstanie nowy przystanek kolejowy Warka Miasto, który zapewni mieszkańcom bliższy dostęp do kolei.

– To kolejny wiadukt na Mazowszu, który powstał w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Podobne realizacje zwiększające poziom bezpieczeństwa i usprawniające ruch w mieście są na linii z Warszawy do Białegostoku i w ramach programu wiaduktowego m.in. w Pruszkowie, Legionowie, Teresinie i Celestynowie. Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce i Łochowie – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Warce powstanie jeszcze jedna dodatkowa bezkolizyjna przeprawa. Wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Grójeckiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oczekują na pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie budowy.

Od czerwca pociągi między Warszawą a Radomiem kursują bez zastępczej komunikacji. Podróżni korzystają z nowego przystanku Radom Stara Wola.

Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.


Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414