Powrót

Dwie oferty w przetargu na sygnalizację linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Rawicz

Oferty na realizację tego zadania złożyły dwa konsorcja:


Oferta nr 1 :

  • Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. – Pełnomocnik (Lider), Katowice
  • Krakowskie Zakłady Automatyki S.A., Kraków
  • Roman Sabat Biuro Wdrożeniowo-Projektowe SABEL, Wrocław

na kwotę 94 593 643,90 PLN netto, 116 350 182,00 PLN brutto

 

Oferta nr 2:

  • Thales Polska sp. z o.o., Poznań
  • Trakce – Tor sp. z o.o., Cieszyn
  • Trakce a.s., Czechy

na kwotę 164 433 454,00 PLN netto, 202 253 148,42 PLN brutto.

 

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zadania wynosi 276 045 608,00 PLN netto; 336 775 641,76 PLN brutto. Okres realizacji zamówienia wynosi 37 miesięcy od dnia wydania polecenia rozpoczęcia prac, nie dłużej niż do 30 czerwca 2014 r.

Zamówienie obejmuje zaprojektowanie (adaptację projektu budowlanego z uzyskaniem pozwolenia na budowę i projekt wykonawczy) i wykonanie kompleksowej przebudowy sieci i urządzeń telekomunikacji oraz urządzeń automatyki kolejowej na linii kolejowej E 59, odcinek przystanek odgałęźny Wrocław Grabiszyn – granica województwa dolnośląskiego z wprowadzeniem do stacji Rawicz. Zadaniem wykonawcy jest modernizacja i dostosowanie urządzeń srk oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych do jazdy pociągów z prędkością 160km/h. Stacyjne i liniowe urządzenia srk muszą umożliwiać zabudowę w przyszłości systemu ERTMS poziom 2 dla umożliwienia jazdy pociągów z prędkościami powyżej 160km/h. Organizacja robót będących przedmiotem zamówienia, musi być ściśle powiązana z organizacją robót podstawowych (roboty torowe, energetyczne, mostowe itp). wykonywanych przez Wykonawcę, wyłonionego w ramach odrębnego postępowania, dla modernizacji linii kolejowej E 59 na tym odcinku. Teletechniczne roboty budowlane prowadzone będą na terenach stacji i szlaków kolejowych, a w nielicznych przypadkach poza terenem kolejowym. W ramach modernizacji dokonana będzie przebudowa układów torowych na stacjach i posterunkach ruchu. Odpowiednio do zmian układów torowych przebudowane zostaną także stacyjne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Modernizacja tej linii została podzielona na dwie fazy.

Faza Iprojektu polega na dostosowaniu linii kolejowej do prędkości V=160 km/h wraz z elementami rozwiązań dla prędkości V=200 km/h w części dotyczącej układu geometrycznego torów, przystosowania obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych, zwiększonych wymogów bezpieczeństwa i przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór.

Faza II obejmuje dostosowanie pozostałych elementów do prędkości V=200 km/h uwzględniając: likwidację skrzyżowań w poziomie szyn, wpływ na środowisko, rozbudowę sieci trakcyjnej oraz dozbrojenie podstacji do nowego zapotrzebowania. Faza II jest przewidziana do realizacji po 2015 roku w ramach odrębnego projektu.

Zakres modernizacji odcinka w ramach I fazy obejmuje wprowadzenie prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych, skrócenie od 30 do 60 minut czasu jazdy pociągów w ruchu pasażerskim oraz o 45 minut pociągów towarowych w stosunku do obecnego rozkładu jazdy, a także stworzenie przewoźnikom możliwości przygotowania atrakcyjnej oferty przewozowej osób i towarów (w tym możliwość wprowadzenia nowego i nowoczesnego taboru). Przeprowadzone zadania przyczynią się również do zminimalizowania wpływu linii kolejowej na środowisko naturalne oraz podniosą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych w wyniku ograniczenia ich ilości i przejęcia funkcji zlikwidowanych przejazdów przez nowo wybudowane obiekty inżynieryjne i drogi dojazdowe. W wyniku modernizacji perony zostaną dostosowana dla osób niepełnosprawnych (wyposażenie w pochylnie lub windy dla osób niepełnosprawnych), a części przebudowywanych przepustów oraz obiektów mostowych do funkcji przejść dla zwierząt.

Linia kolejowa Wrocław – Poznań jest linią dwutorową, zelektryfikowaną, o długości 162 km. Prowadzony jest na niej ruch pasażersko-towarowy. Postępująca degradacja infrastruktury kolejowej spowodowała, że wprowadzono liczne ograniczenia prędkości pociągów, co wydłużyło czas jazdy pociągów pospiesznych pomiędzy Wrocławiem i Poznaniem o 15%, a pociągów ekspresowych o 31%.

Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK - "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", oraz trzecim celem horyzontalnym NSRO - "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności.”

Projekt POIiŚ 7.1 - 4 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań Etap II - odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego”, znajduje się na Liście Indywidualnych Programów Ministerstwa Rozwoju Regionalnego POIiŚ pod nr 7.1- 4.

 

www.pois.gov.pl

 

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

 

Informacje dla mediów
Robert Kuczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22 47 321 47, e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl