Powrót

Dwa konsorcja ubiegają się o kontrakt na sygnalizację na trzech LCS-ach na E30

  Otwarto oferty na modernizację linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków Przetarg nr 4 Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (km 0,000 – 6,847 linii 134) oraz (km 15,810 – 67,636 linii 133). W siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Katowicach w dniu 10 sierpnia 2010 r., odbyło się otwarcie ofert w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków Przetarg nr 4 Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (km 0,000 – 6,847 linii 134) oraz (km 15,810 – 67,636 linii 133). Wartość zamówienia została określona na kwotę brutto 241 699 080,00 zł. Oferty na realizację tego zadania złożyło dwóch potencjalnych wykonawców: 1. Konsorcjum w składzie :
- Thales Rail Signalling Solutions Sp. z o.o. - Poznań
- Thales Rail Signalling Solutions GmbH - Stuttgart, Niemcy Oferta na kwotę brutto 95 912 740,00 PLN
2. Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. - Katowice Oferta na kwotę brutto 176 778 000,00 PLN   Celem modernizacji jest dostosowanie korytarza E 30 do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych. Linie nr 133 oraz nr 134 przeznaczone są dla ruchu pasażerskiego o długości pociągów 400 m z prędkością 160 km/h oraz prowadzenia pociągów towarowych o długości 750 m (120 osi) i ciężarze 3200 t z prędkością 120 km/h. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów: 1. Dokumentacji projektowej, w tym:
  • dokumentacji przedprojektowej – inwentaryzacja obiektów w zakresie niezbędnym do opracowania projektów;
  • projektów budowlanych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego;
  • uzyskanie pozwoleń na budowę oraz ewentualnie innych decyzji administracyjnych związanych z projektami budowlanymi niezbędnymi do realizacji robót;
  • opracowanie projektów wykonawczych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczych technicznych i geodezyjnych.
2. Realizacji robót polegających na przebudowie infrastruktury kolejowej w zakresie:
a) urządzeń automatyki kolejowej:
  • roboty montażowe wewnętrzne, przebudowa istniejących i zabudowa docelowych;
  • urządzeń zależnościowych srk;
  • usunięcie kolizji istniejących urządzeń srk;
  • roboty demontażowe istniejących wewnętrznych urządzeń srk;
  • zabudowa urządzeń samoczynnej blokady liniowej;
  • zabudowa samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ssp) wraz z urządzeniami TVU.
b) sieci i urządzeń teletechnicznych:
  • instalacja central dyspozycyjnych oraz modułów wyniesionych do central, instalacja urządzeń teletransmisyjnych (SDH i HDSL), instalacja siłowni telekomunikacyjnych, instalacja tablic informacji podróżnych, instalacja automatycznego zapowiadania, budowa centrów monitoringu, instalacja urządzeń radiołączności;
Projekt będzie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.  

Informacje dla mediów
Jacek Kaniewski
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Katowicach

   

www.pois.gov.pl