Powrót

Dolny Śląsk – 21 ogrzewanych rozjazdów na torach zapewnia bezpieczne podróże

Zdjęcie do informacji prasowej - tory

Na Dolnym Śląsku dzięki nowym rozjazdom zagwarantowane są sprawne i szybkie podróże oraz efektywny przewóz ładunków na m.in. trasie z Wrocławia do Kłodzka w obrębie stacji: Smardzów Wrocławski, Ziębice, i Bardo Przyłęk i w Lamowicach przed wjazdem do Wrocławia Głównego.

Dwa najdłuższe rozjazdy zamontowano w obrębie przystanku Dąbrowa Oleśnicka na linii w kierunku Milicza i Ostrowa Wielkopolskiego. Na tej trasie wymieniono tez urządzenie w Dobroszycach. Dzięki inwestycji pociągi nie muszą już zwalniać np. przejeżdżając z toru głównego na boczny.

Wszystkie rozjazdy zostały wyposażone w elektryczny system ogrzewania. Takie rozwiązanie zapewni niezakłóconą pracę urządzeń nawet w trudnych warunkach zimowych. Dla pasażerów to oznacza bezpieczne i sprawne podróże koleją.

Rozjazd, to ważny element linii kolejowej, który umożliwia bezpieczny przejazd pociągu z jednego toru na drugi. Dzięki nowym rozjazdom pociągi płynnie zmieniają tor. Inwestycja oznacza dla pasażerów bezpieczniejsze i szybsze podróże ze stałą prędkością do 120 km/h. Sprawniej i bez zwolnień, czyli bardziej ekonomicznie, pojadą też pociągi z towarami.

Szybki montaż z wykorzystaniem nowych technologii

Sprawną realizację prac zapewnił montaż rozjazdów w tzw. technologii blokowej - patrz videografika. Gotowe elementy rozjazdów były dostarczane na miejsce budowy na specjalnych wagonach - platformach. Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów były demontowane i od razu zastępowane nowymi urządzeniami. Takie rozwiązanie umożliwiło znacznie sprawniejszą realizację robót i ograniczyło zmiany w rozkładzie jazdy pociągów.

Projekt rozjazdowy zwiększa poziom bezpieczeństwa na kolei

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego za ponad 66 mld zł zwiększają poziom bezpieczeństwa w przewozach pasażerskich i towarowych. To m.in. montowanie nowoczesnych urządzeń sterowania, budowa wiaduktów, wymiana torów i sieci trakcyjnej. Jednym z działań w tym obszarze jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” realizowany przez PLK w 12 województwach. Całkowita wartość projektu to ponad 214,5 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ok. 182 mln zł netto. Prace zaplanowano na lata 2018-19. Na sieci kolejowej zamontowano już 221 nowych rozjazdów.

Projekt pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym - etap II” jest finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.2-20). Wartość projektu 214 533 800 zł.

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. kom. (48) 694 480 239