Powrót

Cztery kontrakty w trzy dni – rusza rewitalizacja linii Bydgoszcz Tczew

Pierwszą umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku granica IZ Bydgoszcz – Tczew, tor nr 1 podpisano 5 sierpnia 2011 roku na kwotę 34 838 520,37 PLN brutto.
W imieniu firmy OHL ZS, a.s. (Republika Czeska) realizację zamówienia prowadzi OHL ŽS, a.s. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce. Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, ciągłą wymianę podkładów drewnianych na nowe strunobetonowe na odcinku liczącym 36,2 km w torze nr 1 wraz
z mechanicznym oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej, naprawę siedmiu przejazdów kolejowych oraz wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej 8 sierpnia 2011 roku zawarto drugą umowę o wartości 68 642 469,78 PLN brutto z Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., (Włochy) w imieniu której realizację zamówienia prowadzi Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Bydgoszcz Główna – granica IZ Gdynia, tor nr 1. Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 na odcinku Maksymilianowo – granica IZ Gdynia o łącznej długości ok. 33 km:
  • stacja Maksymilianowo – 0,15 km;
  • szlak Maksymilianowo – Kotomierz – 8,05 km;
  • stacja Kotomierz – 1,3 km;
  • szlak Kotomierz – Pruszcz Pomorski – 6,8 km;
  • stacja Pruszcz Pomorski – 1 km;
  • szlak Pruszcz Pomorski – Parlin – 4,4 km;
  • stacja Parlin – 0,1 km;szlak Parlin – Terespol Pomorski – 6,1 km;
  • stacja Terespol Pomorski – 1 km;
  • szlak Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie – 0,3 km;
  • stacja Twarda Góra – 1 km;szlak Twarda Góra – Smętowo – 2 km.
Ponadto obejmuje wymianę podkładów o długości 1,8 km, wymianę nawierzchni torowej
na wstawkach międzyrozjazdowych o łącznej długości 0,5 km na stacjach Maksymilianowo, Kotomierz, Pruszcz Pomorski, Terespol Pomorski, wymianę półzwrotnicy na stacji Maksymilianowo, wymianę rozjazdów na stacjach: Maksymilianowo (6 szt.), Kotomierz (1 szt.), Pruszcz Pomorski
(2 szt.), Terespol Pomorski (1 szt.), a także remont 18 przejazdów, wykonanie 131 styków klejono-sprężonych, wycięcie krzaków i samosiejek w odległości 5 m od osi toru oraz odnowienie znaków hektometrowych i wskaźników drogowych wraz z wykonaniem robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej. 9 sierpnia 2011 roku podpisane zostały dwie umowy z firmą Skanska S.A.:
  • na kwotę 21 771 193,98 PLN brutto obejmująca zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Jaksice – Nowa Wieś Wielka tor nr 2.
Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 2 na odcinku Jaksice – Nowa Wieś Wielka, remont 9 przejazdów oraz wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej.
  • na kwotę 4 098 297,48 PLN brutto na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych branży energetycznej na odcinku Bydgoszcz Główna – Tczew.
Zadanie jest powiązane z rewitalizacją nawierzchni kolejowej na odcinku Bydgoszcz-Tczew. Zakres umowy obejmuje wymianę elementów sieci trakcyjnej na:
  • stacji Kotomierz w torze nr 2;
  • stacji Parlin w torze nr 2;
  • stacji Terespol Pomorski w torze nr 2;
  • szlak Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie tor nr 2;
  • stacja Laskowice Pomorskie tor nr 1 i 2;
  • szlak Laskowice Pomorskie – Warlubie tor nr 1 i 2;
  • stacja Warlubie tor nr 1 i 2;
  • szlak Warlubie – Twarda Góra tor nr 2;
  • stacja Twarda Góra tor nr 1 i 2;
  • szlak Twarda Góra – Smętowo tor nr 1 i 2.
W wyniku wykonania robót branży energetycznej w istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa jazdy. Termin realizacji czterech umów to 30 listopada 2011 roku. Podstawowym założeniem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej 120 km/h dla pociągów pasażerskich, na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw. W istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii, skróci się czas podróży oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa jazdy. Prace finansowane są ze środków budżetowych.

Ewa Symonowicz-Ginter
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Gdańsku
ul. Dyrekcyjna 2-4
80-958 Gdańsk
tel. 058 721 92 07, 694 480 211
e-mail:e.symonowicz-ginter@plk-sa.pl