Powrót

Bliżej modernizacji linii Warszawa – Lublin

- Podpisanie tych umów oznacza, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują zgodnie z założonym planem prace na liniach objazdowych. To zapewni w przyszłym roku możliwość modernizacji trasy nr 7 Warszawa – Lublin – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

Kontrakt na 51 km odcinek Łuków – Parczew przewiduje przebudowę torów, modernizację przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Obecnie linia jest nieczynna, ale wykonane prace umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h i sprawny transport towarów podczas modernizacji linii Warszawa – Lublin. Wartość umowy to 22 mln zł. Prace wykona firma Colas Polska.

Dziś podpisano też umowę na przebudowę trzech linii na południe od Lublina (nr 69, nr 66, nr 68), które będą wykorzystywane jako objazdowe dla pociągów towarowych. To szczególnie istotne dla zapewnienia obsługi Kopalni Bogdanka. Przedsięwzięci zapewni też sprawne prowadzenie ruchu pociągów między południem a północą kraju. Umowę za 34,5 mln zł wykona forma Torpol.

Rozpoczęcie prac na liniach objazdowych planowane jest jeszcze we wrześniu. Zakończenie ustalono w połowie 2017 r. Wówczas PLK planuje zasadnicze roboty na linii Warszawa – Lublin.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeprowadziły zmiany organizacyjne w spółce, usprawniają współpracę z wykonawcami oraz intensyfikują działania w obszarze inwestycji, by skutecznie realizować Krajowy Program Kolejowy. Na koniec tego roku będzie 25 mld zł w ogłoszonych przetargach. Na koniec 2017 r. w postępowaniach przetargowych będzie 60-70 procent projektów z Krajowego Programu Kolejowego i PLK zamierza podpisać również projekty o wartości 20 – 30 procent KPK.



Kontakt dla mediów:

Karol Jakubowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48  668 679 414