Powrót

Bezpieczniej na linii Poznań – Szczecin. PLK budują przejście pod torami w Kiekrzu

Tor w miejscu nowego przejścia w Kiekrzu, w tle maszyna i tymczasowe szyny, fot. Radek Śledziński

Tunel pieszo-rowerowy powstaje pod dwoma torami trasy kolejowej, między zmodernizowanymi przejazdami kolejowo-drogowymi w Kiekrzu (na ul. Polnej i Pawłowickiej). Połączy ul. Ostrą oraz Krętą. Obiekt będzie wyposażony w jasne oświetlenie i monitoring. Zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowy obiekt ułatwi mieszkańcom codzienną komunikację w stronę Jeziora Kierskiego Małego.

Z użyciem ciężkiego sprzętu prowadzone są roboty ziemne. Bezpieczne prowadzenie prac umożliwiają ścianki szczelinowe, które zabezpieczają wykop. Dla zapewnienia sprawnego ruchu pociągów na obu torach zamontowano tymczasowe konstrukcje odciążające, umożliwiające sprawną budowę obiektu przy utrzymaniu rozkładowych przejazdów.

Na poprawę bezpieczeństwa i zapewnienie dogodnej komunikacji w Kiekrzu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły blisko 14 mln zł (netto). Zasadnicze prace planowane są do końca lipca br. Przedsięwzięcie „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” to dodatkowe prace realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.

Będą atrakcyjne przejazdy między Poznaniem a Szczecinem

Podróżni sukcesywnie korzystają z efektów prac na modernizowanej linii Poznań – Szczecin. Na przebudowywanej trasie dostęp do pociągów zwiększyły już nowe perony w 21 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach i Wronkach. Łącznie pasażerowie zyskają oczekiwane warunki na ponad 30 stacjach i przystankach, także w wojewódzkie lubuskim i na Pomorzu Zachodnim.

Etapowo wymieniana nawierzchnia kolejowa na blisko 190 km trasie zapewnia rozkładowe podróże przy sprawnej realizacji prac. Pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno i Reptowo – Szczecin Dąbie. Na szlakach wykonawcy układają nowe szyny, wymieniają sieć trakcyjną i montują nowe urządzenia sterowania.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h poniżej 2 godzin. Trasa zostanie przystosowana do przejazdu większej liczby składów – możliwe będą dodatkowe połączenia dalekobieżne i regionalne. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warty jest ponad 4 mld zł przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r.

Więcej informacji o inwestycji na stronie internetowej projektu.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Kontakt dla mediów:
Radosław Śledziński
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 501 613 495