Powrót

Trapez na torach – Warszawa Centralna gotowa na większy ruch

Pasażerowie na peronie stacji Warszawa Centralna, widać wjeżdzający pociag, fot. Martyn Janduła

Od 8 do 16 listopada na stacji Warszawa Centralna zaplanowaliśmy budowę trapezu rozjazdowego, czyli układu czterech dodatkowych rozjazdów. To rozwiązanie pozwoli na sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów, szczególnie w kontekście planowanej modernizacji stacji Warszawa Wschodnia, która wiąże się z czasowym zamknięciem torów na odcinku Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia. W tym samym terminie, korzystając z zamknięć torów wymienimy wyeksploatowane rozjazdy na przystanku Warszawa Włochy.

Dzięki nowym rozjazdom zwiększy się liczba dostępnych torów do przejazdów i manewrów, co przełoży się na wyższą efektywność i przepustowość stacji. W ramach inwestycji zainstalowane zostaną również nowoczesne urządzenia SRK (Sterowanie Ruchem Kolejowym), niezbędne do bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów.

Umowę na realizację prac podpisaliśmy z firmą Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. Wartość kontraktu wynosi ok. 6,5 mln zł netto.

W czasie prowadzenia robót pociągi nie będą zatrzymywać się na stacji Warszawa Centralna. Wprowadzono tymczasowe zmiany w trasach:

  • Wybrane składy zostaną skierowane przez Warszawę Gdańską oraz Warszawę Śródmieście, m.in. Intercity z i do Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni, Olsztyna.
  • Pociągi jadące z kierunku zachodniego zakończą bieg na stacji Warszawa Główna, m.in. pociągi Polregio, ŁKA, SKM (S3) z i do Warszawy Lotniska Chopina, Żyrardowa i Skierniewic oraz Płocka.  
  • Pociągi z kierunku wschodniego będą kończyć trasę na stacji Warszawa Wschodnia, m.in. z i do Terespola, Gdyni (rozpoczynające i kończące bieg w Warszawie), Koleje Mazowieckie z i do Modlina, Szybka Kolej Miejska z i do Legionowa (S3) oraz Koleje Mazowieckie z i do Siedlec i Łukowa.

Kontakt dla mediów:
Anna Znajewska-Pawluk
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02